به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

تخیل صحیح چیست؟ تجسم کردن چیست؟

تخیل صحیح چیست؟ تجسم کردن چیست؟

تخیل صحیح چیست؟ تجسم کردن چیست؟ شما با شور و اشتیاق فراوان به خواسته و آرزویی، تخیّل خود را بهبود می‌بخشید و آن را فعّال می‌کنید. چون وقتی شما چیزی را با تمام وجود بخواهید و دوستش داشته باشید همیشه به آن فکر می‌کنید و آن‌قدر این کار را انجام می‌دهید تا قوّه تخیّل‌تان شروع به تجسّم کردن و رسیدن به آن آرزو را می‌کند و وقتی قوّۀ تخیّل شروع به کار کند مسیر شما به سوی آن خواسته و آرزو بسیار کوتاه می‌شود. در‌واقع یکی از بهترین راه های فعّال کردن قوّۀ تخیّل این است که آرزویی را تجسّم کنید که با تمام وجود دوستش دارید،

پس شما باید دنبال کار و حرفه ای بروید که به آن علاقه دارید چون در این صورت تخیل شما نیز ناخودآگاه فعال میشود. این را قبول کنید که شما نمی‌توانید با هَوسِ سطحی داشتن به آرزویی آن را تجسّم کنید؛ چون قلب شما آن را نمی خواهد ولی مغز شما به آن هوس دارد و شما هی می‌خواهید زور بزنید که آن را تجسّم کنید؛ ولی قلب این را نمی‌خواهد و این امر هیچ‌وقت به صورت صحیح و دقیق برای قوّۀ تخیّل و تجسّم اتّفاق نمی‌افتد. تجسم صحیح زمانی اتفاق می اٌفتد که قلب و عقل یک چیز را مشترکن دوست داشته باشند. این را هیچوقت یادتان نرود که جرقه تخیل درست از قلب انسان نشات می گیرد و اگر انسان چیزی را قلبا دوست نداشته باشد عمل تخیل او توهمی بیش نیست و فقط یک نوع فکر هَوَس بر انگیز است.

تخیل صحیح چیست؟ تجسم کردن چیست؟

تنها شور و اشتیاق است که می‌تواند تخیّلی صحیح را به جریان بیاندازد. تمام تخیّل‌های ناب باید به صورت بداهه و خود به خود در مغز انجام شوند؛ مثلاً اگر ما با خودمان قرار بگذاریم که فلان ساعت را اختصاص می‌دهم به تجسّم کردن، مطمئن باشید هیچ‌وقت نمی‌توانیم در آن ساعت تجسّم کنیم؛ یا اگر هم بشود ناقص و غلط این کار را کرده‌ایم چون هیچ‌وقت نمی‌شود با زور چیزی را تجسّم کرد. عمل تجسّم باید کاملاً بداهه در ذهن بیاید و برود. و تنها چیزی که قوّۀ تخیّل درست و صحیح را فعال می‌کند؛ شور و اشتیاق بالا به خواسته و آرزویی ا‌ست که با تمام وجود دوستش دارید؛ چون شما در طول روز خیلی به آن فکر می‌کنید و مغز و قلب، این افکار را به قوّۀ تخیّل‌تان انتقال می‌دهد. در تخیل‌تان هر کجایی که می‌خواهید بروید رؤیایی که از ذهن و تخیّل شروع نشود، هیچ ثمره ای ندارد چون هوس است.

مارک فیشر در اثر جاودانه‌اش؛ یعنی مثل یک میلیونر فکر کنید، می‌گوید: «هر موقع تخیلات و منطق در ضدیت یکدیگر قرار گرفتند این تخیلات است که برنده می‌شود».

تخیل صحیح چیست؟ تجسم کردن چیست؟

هر وقت کسب و کاری را شروع کردید که دوستش دارید و قلب‌ و عقلتان دستور داده است ولی اوضاع و ظواهر آن کسب و کار برخلاف ایدۀ قلبی شما است، شروع کنید به تخیّل و تصوّر کردن آن خواسته و آرزو و تا می‌توانید تصویر‌سازی ذهنی کنید این‌طور خیلی بهتر می‌توانید خواستۀ خود را به دنیای مادی دعوت کنید. یادتان نرود هر چقدر قدرت منطق و استدلال و ظواهر امور بالا باشد باز هم قدرت تخیّل بالاتر است؛ چون هر چیزی که می‌خواهد در دنیای مادی شکل بگیرد اوّل باید از تخیّل بگذرد

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *