به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

قدرت عشق _ جلسه استاد حسین دارنده

قدرت عشق _ جلسه استاد حسین دارنده

قدرت عشق _ جلسه استاد حسین دارنده. من معتقدم ما انسان‌ها بدون دلیل به دنیا نیامده‌ایم. حتماً علتی داشته است که اینجا هستیم. پس بیاییم این علت را اثبات کرده و آن را به دیگران نشان دهیم. باورکنید انسان‌ها محتاج لبخند، کلام مثبت، انرژی و حتی دست یاری از سوی ما هستند.  همیشه زغال‌های روشن را در کنار زغال‌های خاموش می‌گذارند تا آن‌ها را روشن کند. سعی کنیم ما آن زغال روشن باشیم تا با روشن کردن اطرافیانمان خودمان نیز همیشه شعله‌ور باشیم؛ زیرا اگر دست روزگار ما را با بادی خاموش کرد، آن زغال‌هایی که روزی روشنشان کرده‌ایم، ما را مجدد روشن کنند. بیاییم بذر نیکی و پاکی و خیر و محبت بکاریم. باورکنید اگر این بذرها را بکاریم و فراموش کنیم که کجا کاشته‌ایم، روزی باران یا همان دست روزگار با سبز کردن و آباد کردن آن‌ها، جایشان را به ما نشان خواهد داد. یادتان نرود یک شمع روشن می‌تواند میلیون‌ها شمع خاموش دیگر را هم روشن کند. پس اگر روشنی، بیا و دیگران را هم روشن کن. خود من به‌شخصه وقتی به مجلس یا جمعی می‌روم، بلند سلام می‌کنم، به همه لبخند می‌زنم؛ چون دوست دارم حال و هوای آن جمع را با انرژی خودم عوض کنم و همه اطرافیان از اینکه من به آنجا می‌روم، خوشحال می‌شوند و می‌گویند: حسین آمد و با خودش شادی و انرژی را نیز آورد. کلام ما شدیداً بر محیط تأثیر می‌گذارد و می‌تواند انرژی خاموشِ جمعی را به جریان بیندازد به همین منظور، وقتی وارد جمعی می‌شوید که سوت‌وکور است و همه ساکت هستند، سریعاً سلام کنید و با بحث‌هایی درباره آب‌وهوا و غیره سعی کنید سکوت آن مجلس را بشکنید و شورونشاط را وارد آنجا کنید.

قدرت عشق _ جلسه استاد حسین دارنده

آن زمان است که می‌بینید آن انسانی که در لحظه ورود شما به آنجا خیلی سرد و بی‌روح به نظر می‌رسید، با صحبت‌ها و لبخند شما سردی‌اش از بین رفت و چهره زیبا و گرم خودش را به شما نشان داد. من معتقدم حرف نزدن بِجا یا حرف زدن بی‌جا و بی‌مورد، منشأ تمام سوءتفاهم‌هاست.

یکی از بزرگ‌ترین علت‌هایی که انسان غروری بی‌جا دارد و با زبانش به دیگران ابراز علاقه نمی‌کند، بزرگ شمردن بی‌جهت خودش است؛ تفکری غلط و تهی که همانند سدی آهنین مانع ابراز علاقه انسان‌ها به یکدیگر می‌شود. در طول تاریخ، چقدر از محبت‌های در سینه حبس‌شده‌ای بوده که بدون گفتن جمله‌ای به نام دوستت دارم از طرفین، از بین رفته است. چقدر از ازدواج‌ها بوده که به خاطر غرورِ زوجین و درد و دل نکردن با یکدیگر، بعد از 2-3 سال زندگی نابود شده است. چقدر از پدر مادرها بوده‌اند و هستند که به خاطر گفتنِ یک جمله دوست دارم ساده حتی به فرزند خودشان، از یکدیگر فاصله گرفته‌اند و روند عاطفی آن‌ها به کل تغییر کرده است.

قدرت عشق _ جلسه استاد حسین دارنده

من با قدرت اعلام می‌کنم تنها عاملی که می‌تواند دوستی و روابط را شروع یا پابرجا نگه دارد، اجرایی کردن مهر و مهربانی است؛ ولی متأسفانه خیلی از انسان‌ها مهربان هستند؛ ولی محبت نمی‌کنند. درواقع محبت کردن با مهربان بودن زمین تا آسمان فرق می‌کند. من اگر دنیایی از مهربانی باشم، ولی آن مهربانی را تبدیل به عمل نکنم، یعنی به محبت کردن تبدیل نکنم، آیا آن مهربانی که در سینه من محبوس است فایده‌ای خواهد داشت؟ جواب قطعاً خیر است. انسانی مهربانِ واقعی است که این مهر و محبت درونش را به عمل تبدیل کند؛ چه گفتاری چه کرداری. انسان باید به کسی که دوستش دارد، جمله تو برایم اهمیت داری و خوشحالم که در زندگی من حضور داری را بگوید تا او را متوجه عشق و علاقه‌اش نسبت به او بکند.

قدرت عشق _ جلسه استاد حسین دارنده

بهترین و قوی‌ترین نژاد درختان دنیا هم بدون آب و نور نمی‌توانند دوام بیاورند. پس چیزی که در انسجام رابطه و دوستی حکم آب و نور را دارد، مهر ورزیدن کلامی و گفتاری است. هیچ گلی در دنیا نبوده که با نبودن نور خورشید و آب بتواند رشد کند. دوستی هم همین است. باید همیشه تغذیه شود و این تغذیه‌ها می‌توانند کلمات ما باشند. این نورها می‌توانند جملات پر از مهر و محبت ما باشند. روزی شخصی به طنز بهم گفت: شاید اگر مادر و پدر چنگیزخان و هیتلر به آن‌ها محبت می‌کردند، آن‌ها آن‌قدر جنایت نمی‌کردند. این جمله شاید طنز باشد؛ ولی اگر یک درصد واقعیت داشته باشد، آن زمان چه؟ همان‌طور که گفتم، کودک اگر عقده‌ای بالغ شود، قطعاً خطرات جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت. انسان، محتاج است از اولین روزی که به دنیا می‌آید تا آخرین ثانیه که چشمانش را روی هم می‌گذارد، محتاج شنیدن محبت و مهر است؛ مخصوصاً از کسی که دوستش دارد. پس بیاییم انسانیت خود را با باز کردن لبانمان و شکستن غروری بی‌جا و پوچ به اطرافیان نشان دهیم.

قدرت عشق _ جلسه استاد حسین دارنده

شاید بگویید نویسنده بحث محبت کردن کلامی را خیلی در کتاب آورده است، چرا؟ در جواب باید بگویم بله این جملات را زیاد در کتاب آوردم؛ زیرا عامل اصلی تمام طلاق‌های عاطفی و فیزیکی و تمام مشکلات خانوادگی، همین بحث عشق نورزیدن و ابراز علاقه اعضای خانواده به همدیگر است. باورکنید وقتی شما به کسی می‌گویید که چقدر برای شما باارزش است، او تا آخرین لحظه عمرش این گفته شما را فراموش نخواهد کرد؛ حتی اگر 100 سال یکدیگر را نبینید، فقط به شرطی که از انتهای قلب جمله خود را بگویید.

من همیشه یک مثال بسیار جالب می‌زنم و آن این است:

آن صحبتی را که بعد از مرگم می‌خواهی کنار سنگ قبرم با من بکنی، بیا و تا زنده هستم همان را به خودم بگو، باور کن بیشتر خوشحال می‌شوم، حتی اگر حرفت تلخ باشد

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *