به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

نگاه گاندی به دنیا_توضیح حسین دارنده

نگاه گاندی به دنیا_توضیح حسین دارنده

مهاتما گاندی رهبر بزرگ هند در زمان مرگش مطالبی را یادداشت کرد که بسیار زیبا و آموزنده است. او معتقد بود ۷ نیاز انسانی بدون ۷ مکملش، نابود کننده بشر خواهند بود.

او اعتقاد داشت:
ثروت بدون زحمت نابود کننده است 
دانش بدون شخصیت ارزشی ندارد
علم بدون انسانیت فاجعه است
سیاست بدون شرافت درست نیست
لذت بدون وجدان غلط است
تجارت بدون اخلاق اشتباست
عبادت بدون ایثار به درد نمیخورد

نگاه گاندی به دنیا_توضیح حسین دارنده

دین تماماً علم است و دانش‌ و فقط ما را به انسانیت و پاکی هدایت می‌کند و اگر چیزی غیر از این از دین شنیدید بدانید که اشتباه یا دروغ بوده یا شما اشتباهی فهمیده اید. خیلی دوست داشتم در کتابم شما را به این باور قلبی برسانم که هر چه در زندگی شاد‌تر و آرام‌تر باشید وجود خداوند را بیشتر احساس خواهید کرد.

امیدوارم با صحبت‌هایی که کردم کاملاً متوجّه شده باشید که خداوند را فقط می‌شود در آرامش درون و شادی و قلبی سراسر از باور پیدا کرد‌ ولی مراقب باشد که این شادی شما نباید قلب کسی را به درد آورد. سعی کنید آرزویی داشته باشید که هم شما به مرادِ دلِ خود برسید هم با ثروتتان به دیگران خیرو منفعت برسانید آن زمان نه تنها بهترین‌ها را در این دنیا تجربه می‌کنید بلکه بعد از مرگتان همه از شما به عنوان انسانی با وجدان و باشرف یاد می‌کنند و این بهترین چیزی‌ست که از انسان در این کرۀ خاکی به جا می‌ماند؛ یعنی نام خوب.

نگاه گاندی به دنیا_توضیح حسین دارنده

هر چند که من معتقدم که انسانهای خوب و بزرگ نمی میرند بزرگانی مثل حافظ سعدی مولانا انیشتین چارلی چاپلین ادیسون خیام دکتر شریعتی دکتر حسابی و خیلی های دیگر… اینها هیچوقت نمیمیرن و همیشه در یاد و قلب ما هستند شاید جسمشان در میان ما نباشد ولی یاد آنها روزبه روز زنده تر از قبل میشود. ما نشانه‌ای از خداوند در روی کرۀ زمین هستیم طوری زندگی کنیم که هر وقت انسانی به خدا شک داشت با دیدن شرف و انسانیت ما، خداوند را همان‌گونه تصور کند که ما را دیده است.

پاکیِ دل و روند زندگی سالم در بلند‌مدّت تنها چیزی ا‌ست که انسان می‌تواند واقعاً برای آن غرور داشته باشد و به آن افتخار کند. بیایید طوری زندگی کنیم که وقتی از فرزندانمان پرسیدند الگوی شما کیست؟ بدون وقفه بگویند پدر و مادرمان. یادتان نرود ثروتمند و قدرتمند واقعی کسی است که تمام اطرافیانش او را با جان و دل دوست داشته باشند.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *