به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

چطور به سلامتی برسیم؟

چطور به سلامتی برسیم؟

چطور به سلامتی برسیم؟ اگر شما انسان نا‌آرامی هستید و نمی‌دانید که چطور به آرامش برسید شروع کنید به شمردن نعمت‌ها و دارای‌هایی که خداوند به شما داده است چه کم چه زیاد آن زمان آرام آرام آرامش از راه می‌رسد و احساس شما را در‌بر‌می‌گیرد اگر هم نمی توانید این کار را انجام دهید لااقل احساس خود را آرام کنید سپس خود به خود در مسیر شکرگزاری قرار می گیرد. شکرگزاری و آرامش دو جاده جدا هستند که به یک مقصد می رسند و فقط کافیست یک جاده را با جدیت دنبال کنید مطمئن باشید به همان مقصدی می رسید که آن یکی جاده می رسد و مقصد چیزی نیست جز بهترین اتفاق ممکن برای شما.  جهان با احساس ما طرف است و فقط به احساس ما پاسخ می‌دهد و کاری به زبان و رفتار و کردار ما ندارد این‌ها فقط دخیل در زیاد و کم کردن احساسات ما هستند، به همین خاطر است که در اکثر کتب دینی آن‌قدر تأکید بر استفاده درست از کلام و کردار و رفتار ما شده است ما اگر بتوانیم از کلام خود درست استفاده کنیم.  چطور به سلامتی برسیم؟

احساس‌مان هم می‌تواند مثبت شود و به درجۀ آرامش برسد و خود به خود شکرگزاری هم کنار این آرامش از راه می‌رسد‌ و ما را به هر آن‌چه که می‌خواهیم نزدیک‌تر می‌کند. وقتی شما با کردارتان به کودکی گرسنه غذایی می‌دهید؛ خُب مسلماً این کارِ شما در احساس‌تان حسِ خوبی ایجاد می‌کند و این حسِ خوب به شما آرامش درونی می‌دهد و آرامش درونی یعنی این‌که من در حال شکرگزاری هستم‌ شما وقتی با کلام‌تان به کسی مشاوره می‌دهید یا به کسی ایده ایی می‌دهید و او را از افسردگی و درد و غم نجات می‌دهید اوّلین چیزی که سراغ‌تان می‌آید احساس خوب است و ما در کل این کتاب دنبال همین احساس خوب هستیم.

چطور به سلامتی برسیم؟

چند سال پیش روی بیلبورد تبلیغاتی متنی بسیار زیبا خواندم آن‌جا نوشته شده بود: سرخ‌پوستِ پیری برای فرزندش از حقایق زندگی چنین گفت: « درون هر انسان همیشه مبارزه‌ای وجود دارد؛ همانند مبارزۀ دو گرگ، یکی از گرگ‌ها سنبل بدی‌ها مثل حسد، نفرت، غرور، شهوت و تکبّر و خودخواهی ‌است و گرگی دیگر سنبل مهربانی، عشق، امید، محبّت و شرافت است». فرزندش پرسید: پدر کدامین گرگ پیروز می‌شود؟ پدر لبخندی زد و گفت: گرگی که تو به آن غذا بدهی.»

چطور به سلامتی برسیم؟ تمام رفتار، کردار، گفتار ما اگر در راه درستی استفاده نشوند، اوّلین کسی که آسیب می‌بیند خود ما هستیم اگر با زبان‌تان دل کسی را بشکنید و این روند زشت را ادامه دهید آرام آرام احساس بدی سراغ‌تان می‌آید و آن احساس در بلند‌مدّت بر زندگی شما تأثیر می‌گذارد. راحت‌ترین تکنیک و تمرینی که می‌شود برای رسیدن به احساس آرامش و شکرگزاری انجام داد استفاده از قدرت کلام است محال است شما از صبح تا شب بابت هر آنچه که دارید خداوند را شکر کنید ولی در انتهای شب احساس ناب آرامش را تجربه نکنید کلام مستقیم روی مغز و مغز مستقیم روی احساسات و احساسات به صورت خوب یا بد آن را روی جسم نمایش می دهد. حتّی اگر شما به هر دلیلی احساسِ منفی خیلی بدی داشته باشید می‌توانید با زبان و کلام خود احساس‌تان را عوض کنید؛ مثلاً وقتی به صورت مکرّر به خود بگویید من حالم خوب است من ریلکس و آرام هستم و سعی کنید در بدترین شرایط جنبه‌های خوبِ زندگی و مثبت انسان‌ها را بر زبان و کلام‌تان جاری کنید این کلمات بعد از مدّتی روی احساسات‌تان تأثیر می‌گذارد و شما در کمال ناباوری حال جسمتان هم خوب می‌شود. چطور به سلامتی برسیم؟

چطور به سلامتی برسیم؟

همان‌طور که در بخش قبل گفتم همۀ ما انسان‌ها به احساسات منفی دچار می‌شویم و این‌که به آنها دچار بشویم یا نشویم اصلاً مهم نیست مهم این است که در این احساسات نمانیم. مطمئن باشید قدرتی که در افکار شماست چه خوب چه بد، از نیرویِ تمام انسانهای جهان بیشتر است یعنی اگر شما در ذهنتان مثبت نگر باشید و آرامش درونیِ بالایی داشته باشید هیچکسی نمیتواند به شما آسیب برساند ولی اگر در درونتان و وجودتان احساس غم و دیگر حالات منفی داشته باشید اگر تمام انسانهای کره زمین هم جمع شوند تا به شما کمک کنند آنها موفق نمیشوند. یادتان باشد پیشرفت و موفقیت چه اخلاقی چه مالی در درجه اول باید از درون انسان آغاز شود هیچ چیزی نیست که از درون سرچمشه نگیرد و پایدار بماند.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *