به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

از کجا بفهمیم خداوند در زندگی ما حضور دارد؟

از کجا بفهمیم خداوند در زندگی ما حضور دارد؟

از کجا بفهمیم خداوند در زندگی ما حضور دارد؟ انسان اگر معجزه می‌خواهد و می‌خواهد در مدّت کمی به آرزو‌ها و خواسته‌هایش برسد؛ مثلاً همسری مورد‌علاقه یا خانه‌ای رؤیایی و یا هر چیز دیگر، بهترین روش این است که فقط از خدا بخواهد، غیر از خدا هیچ چیزی نمی‌تواند برای انسان معجزه کند و خیلی صحیح و درست به انسان کمک کند، نه آتش و نه حیوانات و نه خورشید و نه حتّی انسانهای پولدار اطرافمان. خدا را درجه اول قرار دادن و فقط مطیع امر او بودن کمی اعتماد میخواهد و البته باور به قدرت او.

واقعاً جایِ بسیار افسوس است که چرا یک‌سری از انسان‌ها خداوند را رها کرده و به غیر از خدا پناه می‌برند واقعاً جای تعجّب است که بعضی از انسان‌ها خدا را رها کرده و دست به دامان انسان‌هایی می‌شوند که قدرت و ثروت و شهرت دارند و خود را حقیر و خوار می‌کنند تا آن شخص آرزو و خواسته آن‌ها را برآورده کند. درخواست و دست یاری دراز کردن برای رسیدن به آرزوهایمان از انسان‌های دیگر عالیست و واقعاً انسان نمی‌تواند خواسته و آرزوی خود را تک و تنها به ثمر بنشاند؛ مگر به کمک دیگر انسان‌ها، ولی التماس و تمنّا به انسان‌هایی که درخواست ما مرتبط به جایگاه آن‌هاست و بت کردن آن‌ها در ذهن‌مان و خدا را در درجۀ دوم قرار دادن، نوعی حقیر‌شمردن خود و بی احترامی به خداوند است.

از کجا بفهمیم خداوند در زندگی ما حضور دارد؟

ما باید تمام آن‌چه را که می‌خواهیم از خداوند بخواهیم و وقتی انسانی در زندگی ما وارد شد؛ کاملاً آگاه و هوشیار از این قضیه باشیم که خداوند بوده که آن انسان را در سرِ راه ما قرار داده تا دست ما را در دست آرزویمان بگذارد. بیاییم یک‌بار هم که شده به خداوند اعتماد کنیم بیاییم برای یک‌بار از قدرت این نیرو برای آرزوهای خودمان استفاده کنیم تا متوجّه حضورش در زندگی‌مان بشویم. لازم نیست سر این موضوع با کسی بحثی کنید و به دنبال اثبات کردن آن برای دیگران باشید اوّل خودتان نتیجه بگیرید و اگر دیگران کمکی خواستند؛ علت نتایج کارتان را به آن‌ها هم بگویید. همیشه سعی کنید خدا را با تمام وجودتان صدا بزنید؛ مثلاً هر وقت قلب‌تان یاد او را کرد با تمام وجود با او حرف بزنید و خواسته‌تان را بخواهید. دعایی که از قلب نشأت نگیرد ارزشی ندارد علتش هم این است که شور و اشتیاق به کاری، اوّل از قلب شروع می‌شود؛ حتّی دعا کردن.

از کجا بفهمیم خداوند در زندگی ما حضور دارد؟

انسان دیگری را گرفته است و او را بالا می‌برد مطمئن باشید که آن انسان ثروتمند از سمت خداست و آن شخصِ زیر‌دست از خدا خواسته و خداوند توسط آن شخصِ ثروتمند، خواسته و آرزوی آن انسان را به ثمر می‌نشاند. والاس وتلز در کتاب «راز ثروت» که‌ سال‌ها پیش نوشته شده است می‌گوید: «ما انسان‌ها دستانی از دستان خداوند هستیم برای رشد و پیشرفت یکدیگر»

بله واقعاً همین‌طور است تمام ما انسان‌ها اگر کار‌ نیکی برای کسی می‌کنیم؛ دستور خداوند بوده که این کار را انجام دهیم ما بر روی زمین آمده ایم تا وجود خدا را ثابت کنیم. اگر می‌خواهی خداوند را ببینی او را در انسانهای خوبی که به سمتت می‌آیند می‌توانی ببینی، اگر می‌خواهی صدای او را بشنوی، باید با آرامش به قلبت رجوع کنی و اگر می‌خواهی قدرت او را داشته باشی باید به اعماق وجودت و استعدادهایت دسترسی پیدا کنی.

از کجا بفهمیم خداوند در زندگی ما حضور دارد؟

چند سال پیش انسانی جوان را می‌شناختم واقعاً ناتوان، نه از لحاظ جسمی بلکه از لحاظ روحی، چون پدر و مادرش را در دو سالگی از دست داده بود او بسیار‌ افسرده غمگین و کم‌حوصله و بی‌اعتماد به نفس بود او آن‌قدر از کمبود عزّت‌نفس رنج می‌برد که حتّی نمی‌توانست خوب صحبت کند و همیشه می‌گفت: من بی‌عرضه‌ام من توانایی ندارم من نمی‌توانم و همیشه هم در حال گریه بود

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *