به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

سایت تیم پژوهشی حسین دارنده

به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

ایمان صحیح چیست؟

ایمان صحیح چیست؟

یقینا آن نیرو از ما حمایت می‌کند و ما می‌توانیم از آن نیرو کمک بگیریم. فقط صبر و اعتماد فراموش نشود تا آن نیرو بتواند کار خودش را انجام دهد. اگر می‌خواهید ببینید ایمان و اعتمادتان به خداوند درست است یا نه، به زندگی‌تان توجّه کنید اگر صبور و شاد و آرام هستید و حس شور و اشتیاق به خواسته‌تان زیاد است و خدا را منبع برآورده کردن آرزوهایتان می‌دانید، شما در بهترین حالات روحی و احساسی قرار دارید و می‌توان گفت ایمان و اعتمادتان به خداوند منّان بسیار زیاد است.

انسانی که از خداوند آرزویی را طلب کرده است ولی هیچ نشانه‌ای از آن آرزو در زندگی‌اش دیده نمی‌شود و در تمام طول روز آرام و شاد زندگی‌اش را سپری می‌کند و همچنان منتظر حضور خداوند است، آن شخص ایمانش بسیار بالاست. اعتمادی که چاشنی‌اش آرامش و صبر باشد؛ یعنی ایمان کامل و شکست‌ناپذیر و هیچ نیرو یا هیچ انسانی نمی‌تواند آن را از بین ببرد.

ایمان صحیح چیست؟

فقط از یاد نبرید که اگر بخواهید از راهِ درست جهان پیش بروید و از خداوند خواسته ای بطلبید هر چقدر هم تلاش کنید و با استعداد و با ایمان باشید باز هم مقداری زمان لازم است تا به خواسته و آرزوهایتان برسید هیچ‌وقت با نگرانی نگویید چگونه به خواسته‌هایم برسم؟ هیچ موقع از راه منطق و استدلال آرزو نکنید؛ مثلا نگویید خدایا از این راه و طی آن‌قدر زمان آن خواسته را به من بده. خداوند، خداوند ماوراطبیعت است همیشه بگویید خدایا من آن را می‌خواهم و اصلاً نمی‌دانم چطور ولی این را می‌دانم تو راه را می‌دانی و می‌توانی به من کمک کنی.

آن زمان شما آرام‌آرام از همان راهی که به‌ شما الهام می شود مسیر خود را بروید و همیشه منتظر معجزه‌ها و اتفاقات بزرگتر در زندگی‌تان بمانید. بی جهت استرس و اضطراب نداشته باشید، شما بهترین کارتان را ارائه دهید ما بقی اش را واگذار کنید به خداوند.

ایمان صحیح چیست؟

اگر قرار بود انسان‌ها با توجّه به آنالیزها و حساب و کتابها، راه‌ها و ایده‌های خود را پیش می‌بردند هیچ اختراع و یا کشف بزرگی در دنیا صورت نمی‌گرفت. وقتی شما راهی را می‌روید و کاری را آغاز می‌کنید انگار همه چیز دست در دست هم می‌گذارد که تو را به آن خواسته برساند. گاهی اوقات به جوانانی که می‌خواهند ازدواج کنند و پولی ندارند می‌گویم تو حرکت کن و پیش برو و مقدمات ازدواجت را بچین، آن زمان می‌بینی که همه چیز زنجیر به زنجیر می شود تا تو به سرو سامان برسی‌ ولی اگر حرکت نکنی و همین‌طور به خودت بگویی که چه کنم؟ هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد و ناگهان چشم باز می‌کنی و می‌بینی که از سن ازدواجت گذشته است.

ایمان صحیح چیست؟

بهترین کار این است که تو حرکت کنی و آن زمان است که خداوند را میبینی که جلوتر از تو منتظر گام بعدی توست و تو را صدا میزند که حرکت بعد ات را انجام دهی. این اتفاق دقیقا برای زندگی و ازدواج خود من هم اٌفتاد، در واقع من قبل از ازدواجم هیچ پولو ثروتی نداشتم ولی وقتی ازدواج کردم بعد از ۴ ماه همه چیز دست به دست هم داد تا من خانه خریدم.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *