به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

الهامات و قدرت خواستن _ ضبط شده در سمینار _حسین دارنده

الهامات و قدرت خواستن _ ضبط شده در سمینار _حسین دارنده

همان‌طور که می‌دانید خداوند و کائنات و حتّی انسان‌ها بسیار هوشمند هستند ولی این فکر قدیمی و سوخته که آن‌ها می‌دانند من چه می‌خواهم را کلاً از سرتان بیرون کنید‌ و این فکر صحیح که من باید اوّل درخواست کنم و قدم اوّل را من بردارم را جایگزین آن فکر قدیمی کنید.  بعضی از انسان‌ها می‌گویند ما درخواست نمی‌کنیم؛ چون آن شخص یا خدا چیزی به ما نمی‌دهد زیرا اگر قرار بود بدهد خودش می‌داد. این افراد فقط زمان رسیدن به آرزوی خود را به عقب می‌اندازند و خودشان را که هیچ چیز نخواسته‌اند را مقصّر نمی‌دانند و مقصّر اصلی را خدا و دیگر انسان‌ها می‌دانند که به آن‌ها چیزی نداده‌اند. باز هم می‌گویم تا درخواستی نباشد جوابی نمی‌آید حتّی در درگاه خداوند. بعد از خواندن مانع های جلوتر، شما کاملاً متوجّه این موضوع می‌شوید که چه علّتی مانع درخواست نکردن و آرزو نکردن از سمت شما می‌شود و وقتی علّت را فهمیدید آرزوی و خواسته خود را با تمام قدرت چه از انسانها چه از خداوند جویا ‌شوید.

خیلی از انسان‌ها به فراوان بودن ثروت، نعمت، فراوانی، خانه، ماشین، سلامتی و هر چه که مرتبط به آرزویشان است؛ ایمان و باور ندارند و فکر می‌کنند که تمام ثروت و  نعمت‌های خداوند در اختیار عدّه‌ای است و خیلی کم و محدود است و دیگر نمی‌شود چیزی از این جهان خواست چون که چیزی نمانده است. آن‌ها فکر می‌کنند خواسته هایشان یا همان آرزوهایشان قبلاً توسط افراد دیگری به دست آمده است و دیگر نمی‌شود به چیزی رسید چون تمام شده است. به صورت کلی نگاه شما به جهان هستی باید طوری باشد که نعمت‌های خداوند را بی‌نهایت بدانید و باید ایمان کامل داشته باشید که اگر هر انسانی بخواهد می‌توآند همانند شاهان زندگی شاهانه‌ای را برای خود بسازد‌ که واقعیت امر هم همین است. این یک حرف انگیزشی یا امید دهنده نیست، ثروت و نعمت در جهان بی‌نهایت است و دقیقاً دلیل کمبود نعمت‌ها و ثروت‌ها در زندگی بعضی از افراد فقط و فقط نگاه و باور غلط آن‌ها به این موضوع است.

ولی اگر شما نگاه‌تان یا باور قلبی‌تان را عوض کنید و یقین پیدا کنید که روز به روز ثروت و نعمت در این دنیا رو به گسترش است، آن زمان اصلاً چیزی به اسم کمبود را نمی‌بینید و طبق قانون جذب شما در موقعیتی از لحاظ مکانی قرار می‌گیرید که روز به روز این نعمت‌ها را بیشتر می‌بینید و کسانی را که به آرزوی خود رسیده‌اند را بیشتر ملاقات می‌کنید و از آن‌طرف اگر انسانی فکر کند که ثروت‌های جهان کم و رو به پایان است و همه را دیگران تصاحب کرده‌اند او هیچ‌وقت نمی‌تواند نعمت‌ها و فراوانی‌های جهان را به سوی خود جذب کند و به همین منظور است که اصلاً نمی‌تواند آرزو کند، چون چیزی نمی‌بیند که خواسته و آرزویی داشته باشد. اگر شما در موقعیتی باشید که فقط فقر و بدبختی را ببینید؛ مسلماً هیچ‌وقت آرزو و خواسته‌ای را طلب نمی‌کنید ولی اگر در موقعیتی باشید که انسان‌های ثروتمند و نعمت‌های بی‌شمار جهان را ببینید؛ شما هم انسانی پر از آرزو می‌شوید. پس این باور غلط و اشتباه را که جهان تهی از  نعمت و آرزو است را جایگزین فراوانی نامحدود جهان کنید تا بتوانید آرزویی داشته باشید.
یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که بعضی از مردم کشورهای ضعیف به آن دچار هستند؛ همین باور نداشتن به ثروت و فراوانی‌ است آن‌ها فکر می‌کنند که در کشورشان باید حتماً از راه دزدی و خلاف به ثروت رسید و غیر از این راه دیگری وجود ندارد. آن‌ها می‌گویند نعمت کم است ثروت نیست فقر زیاد است و نمی‌شود از راه درست ثروتمند شد، به همین منظور آمار جرم و دزدی در این کشورها زیاد است.‌ ولی اکثریت مردم کشورهای جهان اوّل با طرز فکری صحیح و سالم که ثروت و فراوانی بیش از نیاز آن‌ها در کشور و جهان موجود است و با این طرز تفکّر درست، انسان‌ها و شغل‌هایی را جذب خود می‌کنند که روز به روز آن‌ها را ثروتمند‌تر می‌کند.  انسان اگر به این باور قلبی برسد که ثروت و فراوانی در جهان بسیار زیاد است و او هم خیلی راحت می‌تواند به خواسته‌ها و آرزوهای خود برسد، هیچ موقع دست به کارهای خلاف و دزدی نمی‌زند.

نظم و انضباط شخصی. این فایل را هم از دست ندهید اینجا ضربه بزنید.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *