به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

تاثیر اخبار مثبت و منفی بر زندگی

تاثیر اخبار مثبت و منفی بر زندگی

تاثیر اخبار مثبت و منفی بر زندگی : تا به حال دقّت کرده‌اید چرا ما به سمت اخبار گرایش داریم؟ من علّتش را می‌دانم، ذهن ناهوشیار ما که به آن ضمیر ناخودآگاه یا ذهن ناخودآگاه هم می‌گویند بسیار بسیار پرقدرت‌تر از ذهن آگاه ماست و وظیفۀ اصلی‌اش این است که ما را در برابر خطرات آگاه سازد‌ مثلاً زمانی که شما جلوی درّه‌ای عمیق در کوهی قرار می گیرید؛ این ذهن ناخودآگاه شماست که تلاش می‌کند شما را از خطر آن درّه آگاه سازد و با ترس انداختن در دل شما و هم‌چنین ایجاد تپش قلب شما را متوجّه خطر می‌کند. ‌

به صورت کلّی ذهن ناخودآگاه وظیفه اصلی‌اش دادن هشدار خطر به ما است و وقتی شما اخبار می‌بینید و خبر جنگ و کشت ‌و کشتار را می‌شنوید؛ خود به خود احساس خطر می‌کنید و به همین منظور ذهن ناخودآگاه شما جذب آن خبر می‌شود که ببیند آیا آن خبر برای شخص شما خطری دارد یا نه، به همین منظور شما چندین دقیقه بدون این‌که خودتان بدانید در حال تماشا کردن اخبار منفی هستید؛

تاثیر اخبار مثبت و منفی بر زندگی

در واقع ذهن ناخودآگاه شما در حال نگاه کردن به اخبار است به همین منظور است که وقتی اخبار می‌بینید حرف‌های اطرافیان را کمتر از قبل متوجّه می‌شوید؛ چون ذهن هوشیار و خود آگاه شما فعالیتش بسیار کم می‌شود و ذهن ناهوشیار مسئولیت کامل مغز را بر عهده می‌گیرد و تمام توجّه‌اش به خطر احتمالی است که در اخبار نشان می دهد که ببیند آیا برای شما خطری دارد یا خیر.

رادیو و تلویزیون هم دقیقاً این موضوع را می‌دانند و از این حَربه نهایت استفاده را می‌برند و انسان‌ها را پای تلوزیون نگه می دارند. خواهش من این است که اصلاً به اخبار توجّه نکنید و مدّتی را بدون اخبار زندگی کنید اوّلین نشانه‌ای که بعد از دنبال نکردن اخبار سراغ شما می‌آید آرامشی بسیار بسیار شیرین است.

تاثیر اخبار مثبت و منفی بر زندگی

تاثیر اخبار مثبت و منفی بر زندگی : یکی از سؤالات انحرافی و در‌واقع بدترین کاری که بعضی از انسان‌ها در موقع آرزو کردن از خود می‌پرسند؛ این است که چطور به آن خانه، ماشین، به آن موقعیت شغلی، به آن همسر، به آن کشور، یا در کل به آن آرزویم برسم؟ آنها می گویند اصلا صحبتش را هم نکن آن ماشین با آن قیمت گران مگر می شود آن را خرید؟ آن خانه با آن قیمت مگر می شود آن را خرید؟ این غلط ترین تلقیناتی است که انسان ها در موقع گفتگو های ذهنی با خود، به خود می کنند. بعضی انسان‌ها آن‌قدر از خود این سؤال ها را می‌پرسند که ملکۀ ذهن‌شان می‌شود و برایشان مسلّم می‌شود که بله واقعاً نمی‌شود به آن آرزو رسید و بعد از مدّتی از آن آرزو و خواستۀ خود دست می‌کشند.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *