به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

سایت تیم پژوهشی حسین دارنده

به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

چطور آخر هفته‌های شادتری داشته باشیم؟

تعطیلات آخر هفته برای اکثر مردم زمان باارزشی محسوب می‌شود. گذراندن آخر هفته‌ای شاد و مفید پس از روزهایی پر از مشغله کاری، بسیار لذت‌بخش خواهد بود. همچنین، این تعطیلات زمان مناسبی است تا برای هفتهٔ جدید آماده شویم. ایجاد تعادل میان زمان استراحت و رسیدگی به امور مهم زندگی، هنر است. در این مقاله پیشنهادهایی برای داشتن آخر هفته‌ای شاد را معرفی می‌کنیم.

۱. آخر هفته را به‌درستی شروع کنید

از اولین زمانی که به خانه می‌رسید و تعطیلات آخر هفته‌تان شروع می‌شود، تمام مسائل مربوط به کار یا دیگر عوامل استرس‌زا را کنار بگذارید. حتی بهتر است کیف، کفش یا لباس مخصوص محل کارتان را نیز از جلوی دیدتان خارج کنید. با این کار می‌توانید کاملا برای یک آخر هفتهٔ شاد آماده شوید. در مرحله بعد، کارها و برنامه‌هایتان را اولویت بندی کنید تا بهتر به آنها رسیدگی کنید.

۲. جایزه‌های کوچک برای آخر هفته داشته باشید

جایزه کوچک برای داشتن یک آخر هفته شاد

برای دلپذیرترشدن آخر هفته، جایزه‌ای کوچک و مخصوص در نظر بگیرید. این جایزه می‌تواند دمنوش، شیرینی تازه، بسته شکلات دلخواهتان، دسته‌گل یا چند کتاب و مجله باشد. انتظار برای این جایزه، آخر هفته را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

۳. برنامه‌ریزی کنید

در طول هفته، برای تعطیلات آخر هفته و کارهایی که قرار است انجام دهید، برنامه ریزی کنید. می‌توانید برنامه‌های ساده‌ای را در فهرستی بنویسید. همه‌چیز را تاحدامکان با جزئیات یادداشت کنید. البته انجام این کار به این معنی نیست که از هیچ تغییر یا برنامهٔ جدیدی استقبال نکنید؛ اما بهتر است برنامه و هدف اصلی‌ خودتان برای هر آخر هفته را مشخص کنید. اگر برنامه‌ریزی نکنید، معمولا این فرصت طلایی را بیهوده خواهید گذراند.

پیشنهاد می کنیم به این فایل صوتی از آقای دارنده با عنوان «شکرگزاری چیست» گوش دهید. اینجا کلیک کنید.

۴. در استفاده از فضای مجازی تعادل را حفظ کنید

شاید این روزها جداشدن از دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی کار سختی به‌ نظر برسد؛ اما داشتن تعادل در این زمینه، کمک بزرگی به داشتن یک آخر هفتهٔ شاد می‌کند. اگر برنامه‌های مربوط به شغلتان با فضای مجازی در ارتباط است و نمی‌توانید به‌‌طورکلی کنارشان بگذارید، بهتر است چند زمان کوتاه برای رسیدگی به آن اختصاص دهید. اگر جزء علاقه‌مندان پرسه‌زنی در اینترنت هستید، بهتر است در این کار افراط نکنید. حتی زمانی که کار خاصی ندارید، این عادت می‌تواند تمامِ وقت مفید شما را بگیرد.

منبع: وبسایت چطور

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *