به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

کودکان بهترین آموزگارند توضیح حسین دارنده

کودکان بهترین آموزگارند توضیح حسین دارنده

کودکان بهترین آموزگارند توضیح حسین دارنده: کودکان بهترین آموزگاران ما در رسیدن به آرزوها هستند فقط کافی‌ است کمی فکر کنید آن زمان می‌بینید که اوّل از همه آن‌ها بی‌نهایت انرژی دارند و برای رسیدن به هدف، انرژی جز اولین فاکتور بود‌ دوم این‌که کودکان بسیار سؤال می‌کنند؛
یعنی قانون سؤال را ناخودآگاه اجرا می‌کنند آن‌ها با تمام وجود از زندگی خود لذّت می‌برند و بسیار پر‌ تلاش هستند و با اصرار فراوان هر چه را که بخواهند به دست می‌آورند. آن‌ها هیچ مانعی مثل غرور، خجالتی بودن، ترس، کم بودن آرزوهای‌شان در جهان، عدم لیاقت و شایستگی وغیره … را در باورهای‌شان ندارند و مطمئنند که هر چه بخواهند در جهان وجود دارد.
آن‌ها کاملاً تسلیم خواست خداوند هستند و اگر به آرزوهای‌شان نرسند مشکلی در روند زندگی آن‌ها پیش نمی‌آید و مانند قبل به بازی خود می پردازند. اگر کسی آن‌ها را اذیت و آزار کند آن‌ها نادیده می گیرند و گذر می‌کنند به همین منظور نیازی به عمل پالایش ندارند چون قلب آنها همیشه خالی از کینه و نفرت است. آن‌ها همیشه شاد هستند و در این شادی ثبات دارند پس در واقع میشه گفت ایمان آنها برای خواسته و آرزو بسیار بالاست چون نشانه انسان با ایمان، شادی و آرامش است. کودکان آرامش درونی بسیار بالایی دارند و ذهن آن‌ها بسیار باز است؛

کودکان بهترین آموزگارند توضیح حسین دارنده

به خاطر همین با شور و اشتیاقی که آن‌ها برای آرزوهای‌شان دارند، خواسته‌های قلبی‌شان خیلی سریع به سمت آن‌ها می‌آید. تا به حال این سؤال برای شما پیش آمده است که چرا کودکان مطالب را آنقدر سریع یاد می‌گیرند؟ مثلاً یک زبان غیر از زبان مادری‌شان؟ جواب این است که افکار آن‌ها بسیار باز و خالی از اغتشاش است و هیچ چیزی نیست که جلوی یادگیری یا بهتر بگویم مانع وارد شدن اطلاعات به مغزِ آنها را بگیرد. بزرگ‌ترین ویژگی که بچّه‌ها دارند:
اوّل : شور و اشتیاق بالای آن‌ها نسبت به زندگی؛ دوم : خالی بودن وجود آن‌ها از هر احساس منفی.

کودکان بهترین آموزگارند توضیح حسین دارنده
این دو ویژگی جز اثاثی ترین و برترین فاکتورهاییست که انسانها باید برای رسیدن به خواسته و آرزو همراه خود داشته باشند که میبینیم کودکان اینها را به صورت ذاتی در خود دارند. آن‌ها حتّی با این‌که خودشان بدانند قوانین خداوندی برای رسیدن به آرزو‌ها را، آن هم به نحو‌ احسن اجرا می‌کنند. فقط کافی‌ست سر بخش‌های این کتاب را در اوّل کتاب بخوانید، آن زمان متوجّه می‌شوید که چطور کودکان قوانین این کتاب که قوانین جهان و خداوند است را‌ ناخودآگاه اجرایی می‌کنند؛ پس کودکان بهترین آموزگار برای رسیدن به آرزوهایتان هستند فقط کافی‌ست یکی از آن‌ها را زیر نظر بگیرید.
و اگر خواستید زندگی کردن در زمان حال را یاد بگیرید اصلاً لازم نیست کتاب‌های زیادی بخوانید فقط کافی ‌است به کودکان توجّه کنید و یاد بگیرید که چطور آن‌ها حتّی ثانیه‌ای از زمان حالشان را از دست نمی‌دهند. واقعاً که کودکان بی‌نهایت برای ما آموزگاران خوبی هستند ولی ما متأسفانه به علت غروری که داریم نمی خواهیم از این معلمان چیزی یاد بگیریم.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *