به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

اثرات شادی بر زندگی ما _ حسین دارنده

اثرات شادی بر زندگی ما _ حسین دارنده

سیستم بدن ما طوری طراحی شده است که 99 درصد بیماری‌ها را می‌تواند خودش درمان کند؛ منتها ما باید خودمان با روح‌ و جسم‌مان در سازگاری کامل باشیم و آن زمان است که تمام سلول‌های بدن‌مان مانند سربازی یک دستورِ واحد را اجرا می‌کنند و برای آرام شدن جسم‌مان فعالیت می‌کنند، چون سلول‌های بدن فقط در موقعیت صلح درونیِ بالاست که بسیار درست و منظّم کار می‌کنند و تلاش می‌کنند انسان به درد و مرض مبتلا نشود. و اگر به هر دلیلی این صلح درونی بر هم بریزد یعنی همان ماندن به صورت پایدار در احساسات منفی، آن زمان سلول‌ها و اعضای بدن درست و هماهنگ کار نمی‌کنند درواقع سلامت نبودن جسم و تن آن هم به صورت مکرّر و مریضی های پشتِ سر هم علامتی واضح برای این است که نشان دهد ما احساس خوبی نداریم؛ حتّی اگر ظاهرا آرام باشیم. آن زمان است که دقیقاً از مسیر اصلی رشد و پیشرفت خارج شده‌ایم و باید مجدّد با پالایش روح‌مان به مسیر اصلی که مسیرِ درستِ سلامتی هم است باز‌گردیم. درمان اصلی آن مرد این بود که هر کاری بکند تا بتواند آن احساس کینه و نفرت را از وجودش به صورت کامل خارج کند یا به نحوی عمل پالایش را انجام دهد و احساسِ خوب و مثبتی نسبت به آن شخصی که پولش را بالا کشیده است پیدا کند و کلید دست یافتن به احساس خوب برای آن شخص، فراموشی و گذشت به صورت کاملاً درونی بود آن زمان درد او را رها کرده و سیستم بدن به صورت کاملاً هماهنگ شروع به فعالیت می‌کند و سلامتی و آرامش جایگزین آن دردها می‌شود.  

اثرات شادی بر زندگی ما _ حسین دارنده

البتّه من مطمئنم که از این نوع افراد را خودتان در زندگی و اجتماع زیاد دیده‌اید و کاملاً می‌توانید علّت درمان نشدن بیماری بعضی از آنها را حدس بزنید. به صورت طبیعی کمتر انسانی پیدا می‌شود که عاری از هیچ‌گونه غم و اندوه و افسردگی و دیگر حالات منفی باشد اکثریت انسان‌ها به علّت مشکلات موجود در زندگی و تأثیر گرفتن از اجتماع، دوستان، فضای مجازی، اخبار منفی و غیره… ناخود‌آگاه از حالت پیش‌فرضِ ذاتی خود و مسیر اصلی جهان که شادی و سلامتیست خارج می‌شوند و این احساسات منفی مانند وزنه‌ای اضافی آن‌ها را همراهی می‌کند به همین دلیل است که هر چه تلاش می‌کنند از لحاظ مالی به جایی نمی‌رسند و هر چی فکر می‌کنند و مشاوره می‌گیرند نمی‌توانند ایده‌ای خوب برای شروع کسب و کاری پردرآمد را پیدا کنند چون مغز و قلب آن‌ها شدیداً درگیر است و آن‌ها در مسیری در حال سفر هستند که الهامات و اتّفاقات خوب وجود ندارد‌ و همان‌طور که گفتم ثروت و سلامتیِ درست و صحیح در مسیری وجود دارد که در آن پر است از الهامات و اتّفاقات خوب.

به صورت کلی منظور من این است که انسان هر طوری شده باید ذهنش را تحت کنترل بگیرد و نگذارد که در بدترین شرایط هم به احساسات منفی فکر کند چون بعد از مدّتی این احساسات منفی به شکل مریضی و درد و مرض آن را در جسم نمایش می دهد می‌دانم برای انسانی که این کتاب را می‌خواند و احساسات منفی مانند دیواری بلند او را محاصره کرده است؛ ماندن به صورت پایدار در حالت احساسی آرام سخت است ولی با تمرین می‌شود همه چیز را تغییر داد. باید آرام آرام احساسات خوب جایگزین احساساتِ منفی شوند که این کار یک شبه اتّفاق نمی‌افتد و نباید هم بیفتد چون چیزی که یک شبه به دست بیاید یک شبه هم از دست می‌رود؛ مخصوصاً تغییر احساسات.  این را مطمئن باشید کسی که بخواهد به احساس آرامش و قلبی خالی از نفرت و کینه برسد در گوشۀ زندان هم می‌تواند این کار را انجام دهد؛ مانند نلسون ماندلا ولی کسی که نخواهد نفرت و کینه را از خود رها کند اگر غرق در ثروت و نعمت هم باشد اگر خودش نخواهد ثروتش نمی‌تواند برای او کاری بکند.

اثرات شادی بر زندگی ما _ حسین دارنده


در این بخش نمی‌خواهم حرف‌های از قبل ثابت شده‌ای را بزنم؛ یعنی همان کسب ثروت و سلامتی از طریق شکرگزاری در این‌جا می‌خواهم بگویم شکر‌گزاری رابطۀ مستقیمی با آرامش و شادی دارد. همان‌طور که می‌دانید شکر کردنِ چیزی باعث گسترش آن چیز و بیشتر و بیشتر شدن آن در زندگی انسان می‌شود در واقع داشتن احساس شکرگزاری بالاترین ارتعاش و بالاترین میزان فرکانس را به کائنات و خداوند میفرستد و بسیار بسیار ما را در حالت احساسی عالیی قرار میدهد میزان کیفیت شکر‌گزاری و احساس رضایت از سلامتی و ثروت‌تان چه کم باشد چه زیاد رابطۀ مستقیمی با اندازۀ احساس آرامش درونی‌تان دارد. وقتی شما ذهنی آرام و قلبی سرشار از آسایش دارید چه بخواهید چه نخواهید در حال شکرکردن با بالاترین قدرت و کیفیت هستید؛ باز هم این جمله عالی را تکرار می کنم: زمانی که شما احساس خوبی دارید و از زندگی‌تان لذّت می‌برید و با خودتان و دیگران در صلح و صفا هستید؛ حتّی اگر کلمه‌ای از دهان‌تان و یا حتّی در ذهن‌تان مبنی بر شکرگزاری جاری نشود شما در حالِ شکرکردنِ نعمت‌هایی که دارید یا ندارید با بالاترین قدرت و کیفیت هستید

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *