به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

خدای درون _ حسین دارنده

خدای درون _ حسین دارنده

باور و اطمینان به قدرتِ معجزات خدای درون در آرزو کردن اگر قرص و محکم باشد خداوند کوه‌ها را برای شما جابجا می‌کند زمان را برایتان نگه می‌دارد قدرت عقل‌تان را هزاران برابر می‌کند انسان‌ها را مثل ربات می‌کند تا برای شما کار کنند و هر آن‌چه را که می‌خواهید هزار برابر بهتر و بیشترش را می‌دهد همان‌طور که برای پیامبران کرد برای ما هم می‌کند در کمترین زمان ممکن بهترین همسر را وارد زندگی‌تان می‌کند خیلی سریع‌تر از آنچه که فکر می‌کنید مسیرهایی را جلوی چشمتان می‌گذارد که امکان نداشت با عقل و منطق بتوانید به آن برسید سلامتی‌تان را در چشم بر‌هم‌زدنی دوباره به شما باز‌می‌گرداند. ما بسیاری از انسان‌هایی را که فلج بوده‌اند را دیده‌ایم که چگونه شفا یافته‌اند کورانی که بینا شده‌اند مادرانی که به صورت معجزه‌آسایی صاحب فرزند شده‌اند و خیلی از اتّفاقات دیگر که خودتان بهتر از من می‌دانید.

وقتی معجزه برای دیگر انسان‌ها آن هم به صورت بهترینش رخ می‌دهد چرا برای شما رخ ندهد؟ شما فرقی با آن‌ها ندارید ولی به شرطِ باور کردنِ قدرت خداوند و ایمانی محکم و راسخ به خدا، به شرط این‌که اعماق قلب‌تان مطمئن باشد خداوند می‌تواند معجزه‌ای برای شما در زندگی‌تان ایجاد کند.‌‌ هیچ‌وقت به اندازه و بزرگیِ خواسته‌ای که دارید فکر نکنید، قلبا به قدرت و نیروی خداوندی فکر کنید که برآورده کردن آرزوی ما برای او بسیار ‌سهل و آسان است.
ملاصدرا این فیلسوف بزرگ ایرانی می‌گوید :
«خداوند بی‌نهایت هست و لامکان و بی زمان، امّا به قدر فهم تو کوچک می‌شود و به قدر نیاز تو فرود می‌آید و به قدر آرزوی تو گسترده می‌شود و به قدر ایمان تو کار‌گشا می‌شود خداوند همه چیز می‌شود همه کَس را، به شرط اعتقاد به شرط پاکیِ دل به شرط طهارتِ روح»

خدای درون _ حسین دارنده

در واقع ملاصدرا می‌گوید در دلتان ببینید که به خداوند چقدر ایمان و اعتماد دارید و هر چقدر که به این نیرو ایمان داشته باشید این نیرو هزاران برابرِ اندازه‌ای که شما به او ایمان دارید برای شما راه‌گشا و کار‌گشا خواهد بود خدا به اندازه فهم ما و برای کسی که او را فهمیده یا نفهمیده بزرگ و کوچک می شود. وقتی این حرف‌ها را می‌زنم خیلی‌ها شاید بگویند مگر خودِ نویسندۀ این کتاب ایمانش کامل است که این‌گونه سخن می‌گوید‌؟ همانطور که گفتم این یک کتاب انگیزشی و آرام کننده مقطعی نیست این کتابیست که راه رسیدن به خداوند را به شما می گوید و من هیچ‌وقت نمی‌گویم شخصی با‌ایمان هستم، من می‌گویم این قوانین رسیدن به خداست و ما باید بتوانیم در راهِ استفاده از این قوانین قدم برداریم و اوّلین شرط این قوانین، ایمان است و من سعی می‌کنم روز به روز ایمانم را همانند خیلی از انسان‌ها نسبت به خداوند مستحکم‌تر کنم.

خدای درون _ حسین دارنده

انسان جایزالخطاست و اشتباهاتی در زندگی می‌کند من هم همین‌طور دور و نزدیک شدن‌های زیادی را نسبت به خداوند داشته‌ام. ایمان به خداوند و تمام قدرت را در دست خدا دانستن مقداری سخت است و یک‌باره اتّفاق نمی‌افتد؛ آن هم در دنیای عجیب و غریب امروزی که انسانها از طریقهای مختلفی به خواسته های خود می رسند. ولی چیزی که باید از آن مطمئن باشیم و در وجودمان قرار بدهیم؛ این است که چشم و امیدمان فقط به خداوند باشد و سرمنشأ تمام قدرت‌ها را خداوند بزرگ و منّان بدانیم نه دیگران. همۀ ما باید در راه تقویت ایمانمان قدم برداریم اوّلین نفر خودِ منِ نویسندۀ این کتاب. ایمان به خداوند به اندازۀ نوک سوزن هزاران بار بهتر و قوی‌تر از ایمان به بندۀ خداوند است. در دنیایی که ما زندگی می‌کنیم زمان با سرعت سرسام‌آوری در حال سپری شدن است در‌واقع بهتر است بگویم عمر گران در حال گذر است.

در این دنیا هیچ‌وقت دیر نیست که ما چیزی را از خداوند بخواهیم. وقتی به او متّصل شویم می‌تواند خیلی کارها را در مدّت کوتاهی برای ما انجام دهد تا جبران آن زمان سوخته و از دست رفته شود.
شاید نگران سن زیادتان باشید ولی خداوند در چشمی بر هم زدنی هر چه را که بخواهید چنین سریع وارد زندگی‌تان می‌کند که خیلی از انسان‌ها طی سی یا چهل سال تلاش به دست می‌آورند؛ ولی شما با آن سنِ زیاد بعد از یکی دو سال به آن می‌رسید و جبران آن زمان‌های سوختۀ شما می‌شود. فقط اعتماد به خداوند است که می‌تواند چنین قدرتی داشته باشد. آیا اگر سراغ چیزهای دیگری برای پرستش بروید آن‌ها چنین قدرتی دارند؟ هیچ‌وقت از رحمت خداوند نا‌امید نشوید؛ فقط ایمان و اعتماد خود را به آن نیرو حفظ کنید و با باوری قوی به این‌که از رأس قدرتمندترین نیروی جهانِ هستی طلب کرده‌اید، در آرامش زندگی‌تان را ادامه دهید.

خدای درون _ حسین دارنده

چون شما از خداوندی طلب می‌کنید که نه من دیدمش نه تو نه پیامبران و نه هیچ‌کس دیگر؛ ولی می‌شود وجودش را با معجزات عجیب و غریبش حس کرد؛ نه مثل آتش و سنگ و حیوانات که با این‌که آن‌ها را می‌بینیم‌ ولی نه قدرتی دارند و نه معجزه‌ای. ما انسان‌ها اگر واقعاً بتوانیم خودمان را به خداوند بسپاریم و در آغوش او برویم؛ دیگر هیچ غم و غصّه‌ای برای ما نمی‌ماند ولی دل‌سپردن و رها شدن به نیرویی که هیچ‌کسی او را ندیده و هیچ فرمول فیزیک و ریاضی نمی‌تواند اثباتش کند؛ واقعاً کمی دل و جرأت می‌خواهد. همیشه آرام‌ترین انسان‌ها که به خداوند توکّل می‌کنند؛ با‌ایمان‌ترین و پر‌تقوا‌ترین آن‌ها هم هستند؛ فارغ از هر دین و مذهبی. اگر حال دل‌تان همیشه آشوب است و همیشه این سوالها را از خودتان می پرسید که چرا نمی‌شود؟ چرا آن کار نشد؟ چرا فلان شخص با من این کار را کرد؟ چرا پولدار نمی شوم؟ و غیره … بدانید که آن زمان از خداوند خیلی فاصله دارید و دیگر وقتش است خودتان را تسلیم این شدن‌ها یا نشدن‌ها بکنید و بی‌پروا در آغوش خداوند پناه ببرید.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *