به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

داستان زندگی آبراهام لینکلن

داستان زندگی آبراهام لینکلن

آبراهام لینکلن و استواری-حسین دارنده: خواستۀ خود را رها نکنید راهی را که شروع کرده‌اید را ناتمام نگذارید و تا زمانی که نفس می‌کشید سماجت به خرج دهید مطمئن باشید خداوندی که به شما الهامی برای شروع کسب و کاری داده است شما را تا آخرین لحظه یاری می‌کند. همیشه به معجزه اعتقاد داشته باشید و از این‌که امکان دارد خیلی سریع اتّفاقات مثبتی برایتان بیفتد، مطمئن باشید.

شاید باورتان نشود ولی برای خیلی از انسان‌ها بسیار این اتّفاق پیش آمده است که در یک روز کل زندگی‌شان عوض شده است و اتّفاقات عجیب و غریبی برای رشد و پیشرفت آن‌ها در لحظه ای کوتاه به وجود آمده است، فقط هم به این دلیل که آن‌ها در بازی ماندند و هیچ‌وقت بازی زندگی یا کسب و کارشان را ترک نکردند. به شانس و اتفاق و معجزه اعتماد و ایمان داشته باشید مطمئن باشید بالأخره نوبت شما هم خواهد رسید؛ به شرطی که فقط بمانید و زمین آرزوهایتان را ترک نکنید. لازم نیست دست به کارهای عجیب و غریب بزنید.

داستان زندگی آبراهام لینکلن

منظور از در بازی ماندن این است که فقط آرزوی قوی داشته باشید و گام‌های بسیار کوچک ولی پیوسته و پایداری برای خواسته و آرزوی خود بردارید‌. از اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین خصوصیات اخلاقی انسان‌های خیلی موفق اصرار و پافشاری آن‌ها در خواست هایشان است. آن‌ها اگر چیزی را بخواهند محال‌ است از آن به راحتی بگذرند؛ حتّی اگر در آن خواسته و آرزو ضرر سنگینی را متحمل شوند‌ ولی باز هم می‌بینیم که آن کار را رها نمی‌کنند و آن‌قدر سماجت به خرج می‌دهند تا بالأخره موفّق می شوند.‌

اصرار و پافشاری برای به دست آوردن خواسته و آرزو، روشی قوی و قدیمی و همچنین کار‌آمد برای گرفتنِ حقِ خود و آرزوهایتان است. انسان‌های بسیار زیادی بوده‌اند و  هستند که با یک بار درخواست کردن و جواب رد شنیدن قید آن آرزو و خواستۀ خود را خیلی راحت زده‌اند. از این موضوع مطمئن باشید بعضی از انسان‌ها که خواستۀ شما به نحوی در دست آن‌هاست، با یک بار درخواست و خواهشی از شما، کاری برای شما انجام نمی‌دهند و یا خواستۀ شما را عملی نمی‌کنند و شما باید چندین بار به آن‌ها بگویید و یا اصرار و سماجت به خرج دهید تا خواسته و درخواست شما را انجام دهند. به صورت کلّی این اتّفاق برای داد‌ و ‌ستدهای بزرگ و کوچک ما در اجتماع، خیلی اتّفاق می‌افتد و ما باید آن‌قدر روی این ویژگی کار کنیم تا در آن استاد شویم و وقتی چیزی را می‌خواهیم باید با تمام وجود آن را طلب کنیم.

داستان زندگی آبراهام لینکلن

انسان‌های بسیار زیادی هستند که خواسته‌ای را که می‌خواهند واقعاً حقشان نیست و لیاقت آن را ندارند ولی به علّت اصرار کردن و سماجت بیش از حد به آن خواسته می‌رسند همانطور که گفتم نمونه این مثال در ازدواجهای عجولانه امروزی به وفور دیده می شود، هر چند که من قلباً معتقدم وقتی تو لیاقت داشتن چیزی را نداشته باشی؛ نمی‌توانی آن را در بلند ‌مدّت نگه داری و مطمئناً روزی آن را از دست می‌دهی.

اصرار و سماجت برای رسیدن به خواسته‌های خود به جز در زندگیِ روزمره و اجتماع، در درگاه خداوند هم حتّی عالی‌ست، درست است که خداوند یا کائنات بسیار ‌هوشمند هستند و با یک‌بار درخواست قلبی، کاملاً متوجّه خواسته‌های شما می‌شوند‌ ولی درخواست مکرّر شما باعث می‌شود جریان دستاورد آن آرزو در ذهن و قلب‌تان به صورت مکرّر تکرار شود و نمی‌گذارد این ارتباط؛ یعنی آرزوی شما با مغز و قلب‌تان و همچنین منبع یعنی خداوند یا کائنات قطع شود. کسانی که دنیا را زیر و رو کردند پر از استعدادهای عجیب و غریبی نبودند آن‌ها فقط در یک چیز نابغه بودند؛ یعنی استقامت. بدپیله و سمج بودن و تا آخر مسیر راه را ادامه دادن، نشانۀ ایمان است و کسی که راهی را که مطمئن نیست آیا به سرانجام می‌رسد یا خیر ولی باز آن را تا انتها پیش می‌رود ایمانی از جنس فولاد دارد.

داستان زندگی آبراهام لینکلن

هیچ نیرویی جلوی چنین شخصی نمی‌تواند مقاومت کند و مجبور می‌شود سر تعظیم جلوی سماجت این افراد خم کند. موفقیت برای باهوش‌ها یا زرنگ‌ها نیست موفقیت فقط برای سمج‌ها و بد‌پیله‌هاست. شما اگر دنیایی از هوش و ذکاوت باشید ولی نتوانید مسیر را تا آخر ادامه دهید خیلی زود تسلیم خواهید شد، چون مشکلاتی در آینده در کسب و کارتان سراغ‌تان می‌آید که از هوش و ذکاوت شما بالاتر است و فقط سماجت و پایداری شماست که حریف این مشکلات می‌شود. برای آرزو و خواستۀ خود با خودتان زیاد صحبت کنید در هفته چند بار از خداوند آرزوهای خود را بخواهید، بگذارید ملکه ذهن شما شوند.‌

داستان زندگی آبراهام لینکلن

آبراهام لینکلن : اگر کاری بدی کنم حس بدی به من میدهد و اگر کار خوبی کنم حس خوبی پیدا میکنم، این تمام دین من است.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *