به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

در حریم خدا – حسین دارنده

در حریم خدا- حسین دارنده

اسم ایمان و حرف زدن از آن خیلی ساده و راحت است؛ ولی عمل به آن کمی شجاعت می‌خواهد؛ چون شما باید به چیزی اعتماد کنید که نمی‌بینید؛ ولی بعد از سربلند بیرون آمدن از انتظار پشت ایمان و در زمان درستش، خداوند یک‌دفعه و ناگهانی وارد می‌شود و شما را غافل‌گیر می‌کند و چنان کارهایتان را درست می‌کند که حتّی فکرش را هم نمی‌کردید و معجزه از سمت خداوند را درزندگی تان مشاهده می کنید.

و فقط این مدت خداوند به این دلیل ظاهر نمی شده که ما ظرفیت و تکاملِ آن خواسته خود را تا آن زمان نداشته بودیم ولی وقتی ظرفیت و رشد و تکامل خود را  طی کنیم، خداوند به کمک ما می آید. وقتی دربارۀ ایمان صحبت می‌کنم می‌بینم که چه چیزی باعث می‌شود که ما در ایمانمان قوی بمانیم و زود نا‌امید نشویم و وقتی خوب فکر می‌کنم می‌بینم بله همان دوست قدیمی؛ یعنی قدرت شور و اشتیاق و علاقۀ فراوان به آرزو. باز هم می‌گویم هر چه احساسِ خواستنِ آرزویی در جسم و روح ما بیشتر و شور و اشتیاق فراوانی پشتش باشد، آن زمان با دلی قرص منتظر می‌مانیم یا به سوی خواسته‌ای حرکت می‌کنیم یا به صورت کلی با ایمان تر می شویم، پس چیزی که در شورو اشتیاق به وفور دیده می شود ایمان است.

در حریم خدا- حسین دارنده

وقتی با خداوند دست می‌دهید و به او وابسته می‌شوید دیگر دست‌ها را که در اطراف‌تان است را رها کنید و فقط چشم و امیدتان به دستان خداوند باشد. خودِ من در گذشته برای کار در شرکتی با حقوق ماهیانه‌ای ناچیز عزّت و شرف خودم را فروختم تا بتوانم با رئیس شرکت چند دقیقه صحبت کنم و بتوانم او را راضی کنم تا در آنجا کار کنم خودم را حقیر و خوار می کردم تا من را در شرکتش قبول کند رئیس هم با کلّی منّت شغلی معمولی با حقوقی ناچیز به من داد. من در زندگی امثالِ این راه‌ها را خیلی رفته‌ام و همیشه سرم به سنگ خورده است و حالا فهمیده‌ام که هیچ نیرویی نمی‌تواند برای من کاری کند؛ جز خودم و خداوند

وقتی شما چشم و امیدتان به انسان‌ها باشد و آن‌ها را در زندگی‌تان بت کنید امکان این‌که هر لحظه پشت‌تان را خالی کنند بسیار زیاد است اگر شما خودتان را کوچک می‌کنید و عزّت و شرف خود را می‌فروشید تا فردی ثروتمند به شما کار و حرفه‌ای بدهد یا اگر او را در زندگی‌تان بزرگ ببینید و او را فرستاده‌ای از خدا نبینید همان شخص هر‌چه که به شما داده است را از شما می‌گیرد و همان‌طور که شما را بالا برده همان‌طور هم به پایین پرتابتان می‌کند.  خیلی‌ها می‌گویند نتیجۀ اعتماد به خدا بیهوده است او که جواب نمی‌دهد آن‌ها می‌گویند خدا سرش شلوغ است حوصلۀ ما را ندارد آن‌ها می‌گویند به خداوند اعتماد کردن بسیار سخت است ایمانی می‌خواهد مثل حضرت ابراهیم صبری می‌خواهد مثل صبر ایوب ما که مثل آن‌ها نیستیم ما انسان معمولی هستیم.

در حریم خدا- حسین دارنده

من در جواب به آن‌ها می‌گویم نه اصلاً این‌گونه نیست ما اگر اندازۀ بسیار ناچیزی به سوی خدا حرکت کنیم؛ آن نیرو چندین برابر بیشتر به سمت ما می‌آید آن نیرو یعنی خداوند دوست دارد که به ما کمک کند و به یاریِ ما بیاید. خداوند، خداوند حضرت ابراهیم و حضرت محمد تنها نیست، خداوند، خداوند همه ماست خداوند، خداوند تک تک شمایی است که در حال خواندن این کتاب هستید. اگر خداوند را در زندگی تان کمتر میبینید مطمئن باشید ایراد کار نزد خودتان است چون باور و اعتمادی ضعیف به او دارید ولی اگر ایمان و اعتمادتان را به این نیرو یعنی خداوند بالا ببرید آن زمان میبینید که خداوند همانند سایه همیشه و همه جا همراه شماست. اگر شما همه چیز را به خداوند بسپارید نهایتا خداوند را در همه چیزهای اطرافتان خواهید دید.  وقتی ما به آرزو و خواسته‌هایمان نمی‌رسیم؛ قطعاً علّتش از سمت ماست. من چند مورد از مشکلاتی که باعث می شود ما به خواسته و آرزوهایمان نرسیم را نام می‌برم تا کاملاً متوجّه شوید که مقصّر خود ما هستیم.

البته این مشکلات برای زمانیست که ما منبع برآورده کردن آرزوهایمان را خداوند قرار داده باشیم و کاملا به قدرت او ایمان آورده باشیم. اوّلین مشکل این است که احتمالا خوب درخواست نمی‌کنیم؛ یعنی شور و اشتیاقی پشت آرزویمان نیست و وقتی شور و اشتیاقی پشت آرزویمان نباشد؛ قطعاً درخواست‌مان هم قدرتی ندارد و خوب نمیتوانیم به خداوند بگوییم که چه میخواهیم. دومین مشکل این است که شاید آرزوی خوبی نداریم و از دید خداوند آن آرزو به نفع ما نیست و برای ما در آینده دردسر به همراه می‌آورد و به همین منظور با تاخیر دعای ما مستجاب می شود و از آن طرف خیلی ها فکر می کنند که خداوند جوابشان را نداده است.

در حریم خدا- حسین دارنده

سومین مشکل این است که شاید ما از لحاظ لیاقت و تکامل آن خواسته در شرایط خوبی قرار نداریم و باید رشد و پیشرفت بیشتری و همچنین ظرفیت کامل‌تری برای آماده شدن و دریافت آن خواسته بکنیم. چهارمین مشکل این است که شاید ما خداوند را قلباً باور نداریم و به قدرت او شک داریم و در میان زمانِ آرزو و زمانِ اجابت خواسته مان، ارتباطمان با او یا همان ایمان‌مان به او قطع شده است. پنجمین مشکل این است که در دریافت صداهای الهامات به مشکل میخوریم؛ یعنی خوب نمیتوانیم صدای خداوند که مبنی بر درخواست و آرزوی ماست را متوجه شویم

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *