به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

تاثیرات افراط بر زندگی – جلسه آقای حسین دارنده

تاثیرات افراط بر زندگی – جلسه آقای حسین دارنده

تاثیرات افراط بر زندگی – جلسه آقای حسین دارنده: افراط یکی از بزرگترین مشکلات اخلاقی و رفتاری انسانهاست که در واقع میتوان گفت 90 درصد درد بشر از افراط است. افراط بدترین، بی‌رحم‌ترین، نامردترین، زشت‌ترین، زمین ‌زننده‌ترین خصلت آدمیزاد است. این ویژگی به قدری بی رحم است که اگر اندکی در آن زیاده روی کنید شما را هر کجا که باشید و هر چقدر هنر و استعداد که داشته باشید شما را با سر بر زمین میکوبد. یوهان کرایف فوتبالیست کبیر هلندی درباره افراط با افسوس میگوید: «من به دو چیز اعتیاد داشتم یکی فوتبال و دیگری سیگار، اولی همه چیز به من داد و دومی تمام آن چیزها را از من گرفت».

خود من به شخصه هیچ چیزی را نفرت انگیزتر از افراط ندیده‌ام چون باعث و بانی بدبختی اینده انسان همین افراط است. متاسفانه افراط در شخصیت مردم کشور ما ایران به شدت به چشم میخورد و در خون و ژن ما بیشتر از سایر کشورها وجود دارد و ما باید از این موضوع مطلع باشیم که دشمنی بی رحم در خون خود داریم.  افراط از انجایی که خیلی دیر زهر خود را میریزد ما متوجه ضربه او نمیشویم و مقصرِ شکست خود را عاملهای دیگر میدانیم عاملانی مثل محیط خانواده دوست فقر و غیره... ولی اگر عمیق فکر کنیم متوجه میشویم که یکی از بدترین دشمنان ما در وجود خود ما نهفته است یعنی افراط. و اما افراط به چه قسمتی از جسم ما ضربه میزند.

تاثیرات افراط بر زندگی – جلسه آقای حسین دارنده

افراط مستقیم به عقل سلیم ضربه میزند و قدرت استدلال ان را میگیرد. حالا افراط چگونه این کار را میکند؟ عقل سلیم از راه های مختلفی از کار میفتد که یکی از این راه ها غرور است که افراط غرور خام و ساکن انسان را کاملا به حرکت در آورده و به جان او می اندازد. بگذارید با مثال برای شما توضیح بدهم. کوه نوردی را تصور کنید که علاقه زیادی به طبیعت و کوه دارد. او برای چند بار اول وقتی به کوه میرود صداهای هشدار عقلش مبنی بر خطر طبیعت را زیاد جدی میگیرد یا بهتر بگویم خیلی رسا و واضح میشنود و به ان توجه میکند. بعد از مدتی که در ان کوه نوردی افراط میکند، ارام ارام دیگر ان صداها را نمیشنود و هشدارهای مغز را زیاد جدی نمیگیرد زیرا افراط غرور او را بیدار کرده است و غرور به هشدارهای مغز کاملا بی اعتنا است به همین منظور باز مرتبا درکوه نوردی افراط میکند و انقدر افراط میکند و انقدر صداهای هشدار مغز را نادیده میگیرد، که بالاخره خطرهای جدی برای او در طبیعت رخ میدهد.

تاثیرات افراط بر زندگی – جلسه آقای حسین دارنده

پس با تمام این صحبتهایی که شد باید بپذیریم که افراط یکی از بزرگترین و قویترین عاملهای ویران کننده زندگی انسان است زیرا عقل سلیم او را از کار می اندازد و غرور و خودخواهی او را بیدار میکند.

پیشنهاد میشود این فایل صوتی را حتما گوش دهید اینجا ضربه بزنید.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *