به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

فواید خصلتهای منفی انسان

فواید خصلتهای منفی انسان

هر خصلت منفی که در وجود ما نهادینه شده است با دلیل و قصد و غرضی قرار داده شده است و اگرقرار بود کاملا برای ما مشکل ساز باشند خداوند خالق هیچوقت این صفتهای به ظاهر وقیح را در وجود ما قرار نمیداد.

این خلقیات زمانی برای ما دردسرساز میشوند که از حد تعادل خارج شده و افراط شوند آن زمان است که مافقط چهره وقیح این خصلتها را مشاهده خواهیم کرد ولی در اصل این خصلتها تنها برای رشد و فزونی ما در وجود ما قرار داده شده‌اند. مثلا انسان اگر اندکی حسادت توی وجود خودش نداشته باشه نمیتونه پیشرفت کند و حرکت کند چون نیرویی در وجود او نیست که او را به سوی زندگی بهتر سوق دهد.

من لیست این خصلتهای به ظاهر منفی را در اینجا با ذکر مثال می آورم.

فواید خصلتهای منفی انسان

1- ترس – کسی که از هیچ چیزی نمیترسد امکان اینکه در زندگی بسیار خطا کند و برای خودش و دیگران دردسر ایجاد کند بسیار است.

2- اضطراب و نگرانی – انسانی که اندکی اضطراب نداشته باشد هیچ وقت نمیتواند به قول و قرارهای کاری خود برسد و کارها را مرتبا پشت گوش می اندازد.

3- شک و تردید – انسانی که شک و تردید ندارد، پتانسیل این و داره که هر کاری رو انجام بده. انسان با شک است که به یقین میرسد. انسانهایی که شک در وجودشون دارند به صورت اندک، هیچ وقت شکست نمیخورند.

4- حسادت – انسانهایی که اندکی حسادت در وجود خود دارند همیشه رونده هستند و ان حسادت همانند فنری انها را از پشت سر به جلو پرتاب میکند.

5- حرص و طمع – انسان اگر برای زندگی بهتر حرص نزند و طمع نداشته باشد نمیتواند آینده خودش را بسازد و به موفقیتهای بیشتری برسد.

فواید خصلتهای منفی انسان

6- عجله – عجله هم همانند اضطراب باعث نظم و انضباط انسان میشود. انسانی که اندکی عجله در وجودش دارد هیچ موقع از قرارهای مالی و کسب و کاریش عقب نمیفتد.

7- دروغ مصلحتی – من خیلی از زندگی ها رو دیدم که با یک دروغ مصلحتی به سمت خیر و سعادت کشیده شده است. دروغ زمانی ویرانگر میشود که به عمد و افراط گونه انجام شود.

8- پرحرفی – انسانها با صحبت کردن است که نشان میدهند چه چیزی در چنته دارند و خیلی از انسانها با همین صحبت کردن با دیگران موفق به شروع کسب و کاری شده اند و یا توانسته اند با دیگران ارتباط خوبی برقرار کنند.

9- کمال گرایی – انسان اگر کمال گرا نباشد به هیچکدام از اهداف خود نمیرسد در واقع کمال گرایی است که انسان را به بهترین خواسته هایش میرساند ولی انسانی که کمال گرا نیست همیشه به کمترین نیز قانع میشود.

10- وابستگی – وابستگی هم همانند ترس باعث میشود انسان دیگران را دوست بدارد و به انها نزدیک شود. انسانی که وابستگی دارد قطعا مهر و محبت هم در وجود خودش دارد.

فواید خصلتهای منفی انسان

11- افراط – یکی از بزرگترین نشانه های انسانهای موفق افراط است . افراط همانند شمشیر دو لبه میماند یا انسان را بلند میکند و موفق میکند یا زمینش میزند. در هر صورت اندکی افراط برای انسانی که در حرکت است بد نیست ولی اصلا نباید در افراط زیاده روی شود.

12- خودخواهی – خودخواهی باید جز خصوصیات اخلاقی یک انسانی باشد که میخواهد موفق شود. چون انسان با خودخواهی است که به اهدافش میرسد. خودخواهی زمانی ویرانگر میشود که ان را فقط برای خود بخواهیم و دیگران را زمین بزنیم.

فواید خصلتهای منفی انسان

13- خسیس بودن

14-خجالت و حجب و حیا

15- خودمحوری

16- ناشکری

17- پرتوقعی

18- افسردگی و غم

19- غرور

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *