به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

فواید کتابخوانی – جلسه آقای دارنده

فواید کتابخوانی – جلسه آقای دارنده

وقتی میبینید هیچ چیز توی زندگی‌تان سر جایش نیست و با هیچکسی سازگاری ندارید و با همه قطع امید کرده‌ایید و حال و احوال درونتان خراب است، فقط یک راه برایتان باقی میماند راهی که از همان اول باید میرفتید و نرفتید و آن پناه بردن به کتاب است.

همیشه میگویند پیشگیری بهتر از درمان است. این سخن حقیقتی تلخ است که متاسفانه انسان بعد از مریضی و درد است که آن را متوجه میشود. عده‌ای از انسانها وقتی سرشان به سنگ میخورد سراغ کتاب میایند که البته باز هم جای شکر دارد که متوجه این موضوع میشوند. کتاب تنها چیزی است که تا وقتی بازش نکنید متوجه قدرت و عظمت ان نمیشوید متوجه نمیشوید که چقدر دلسوز و مهربان است متوجه نمیشوید که چقدر دوست دارد تا شما را آگاه کند و به کمک شما بیاید. کتاب مخصوصا کتابهای موفقیت فردی، بهترین راه و مسیر را به انسان نشان میدهند تا انسان را به سعادت و خوشبختی ببرند.

خود من به شخصه قبل از اینکه کتابخوانی را شروع کنم، شخصیتی عجول، بددهن، بی ادب، پرخاشگر و پرتوقع بودم و هزاران عیب و ایراد دیگر داشتم و واقعا عیوبی نبود که من نداشته باشم و تنها چیزی که من را از این خصلتهای منفی نجات داد کتابخوانی بود. کتاب خوانی یعنی مشورت با یک انسان آگاه و بیدار مشورت با انسانی که چیزی میداند مشورت با شخصی که دلسوزانه میخواهد تو را کمک کند.

فواید کتابخوانی – جلسه آقای دارنده

حضرت مولانا درباره مشورت بسیار زیبا میگوید: «عقل با عقل دگر دوتا شود، نور افزون گشت و راه پیدا شود». ما باید قبول کنیم که عقل کل نیستیم باید قبول کنیم که در خیلی از مسائل اخلاقی و اجتماعی مشکل داریم باید قبول کنیم که گاهی دیگران نیز از ما بیشتر میدانند و چه چیزی بهتر از کتاب خواندن میتواند انسان را کمک کند؟ به نظر من که هیچ چیزی. کتاب انسان را از دریای طوفانی نجات میدهد و به ساحل امن سعادت و خوشبختی میرساند.

فواید کتابخوانی – جلسه آقای دارنده

انسانی که کتاب میخواند با اندیشمندان بزرگ دنیا مشورت میکند و راه‌هایی را که آنها قبلا رفته اند را لازم نیست دیگر برود چون از قدرتمندترین نیروی جهان یعنی تجربه استفاده میکند.  اگر شما امروزه مشکلی دارید حالا در هر زمینه ای، فقط کافیست یک یا چند کتاب در ان زمینه مطالعه کنید من به شما قول میدهم مات و مبهوت قدرت و اثرگذاری ان کتاب بر زندگیتان خواهید شد و ان زمان است که مرتبا حسرت میخورید که اِی وای چرا زودتر سراغ کتاب نمیرفتم. روزی میفهمید که کتاب مظلوم‌ترین، ساده‌ترین، بی‌ادعاترین، با معرفت‌ترین و داناترین رفیق شماست که امیدوارم این را دیر متوجه نشوید.

پیشنهاد میشود این فایل صوتی را گوش دهید. اینجا ضربه بزنید.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *