به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

چطور اعتماد به نفس داشته باشم؟

نمایش ویدیو درباره چطور اعتماد به نفس داشته باشم؟

چطور اعتماد به نفس داشته باشم؟

11 نکته چطور اعتماد به نفس داشته باشم؟

1.زبان بدنتان را درست کنید

زبان بدن نشانگر حالات درونی ماست شما هر چقدر آرام تر باشید و آن را با اعضای بدنتان هم نشان دهید، از نظر دیگران اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. انسانهای پر اعتماد به نفس چه بخواهند و نخواهند و یا چه ندانند و بدانند، زبان بدن انها بسیار ارام است در واقع شما وقتی با این افراد برخورد کنید سریعا متوجه اعتماد به نفس بالای انها خواهید شد. زبان بدن در واقع نشان از اطمینان فرد به خود است.

سعی کنید به گونه ای خود را نشان بدهید که همه بدانند می‌توانید هر موقعیتی را مدیریت کنید و بر اوضاع کاملا مسلط هستید. اگر اعتماد به نفس را در ظاهرتان نشان بدهید و از زبان بدن‌تان به درستی استفاده کنید، نه تنها حس می‌کنید که از پس هر چیزی برمی‌آیید، بلکه دیدگاه دیگران هم نسبت به شما تغییر می‌کند و به توانایی‌هایتان اعتماد می‌کنند.

  • سرتان را بالا بگیرید.

  • صاف بنشینید.

  • شانه هایتان را به عقب ببرید.

  • محکم بایستید.

  • ارتباط چشمی داشته باشید.

2.سبک لباس پوشیدن خود را تغییر دهید.

ارتش آمریکا در سال 1990 اعلام کرد که سربازهایشان باید از پوتینهای بزرگتر و محکمتری استفاده کنند این یک تصمیم روانشناسانه از سوی ارتش امریکا بود که تاثیر مثبتی هم روی روحیه سربازها داشت.
و اما علت چه بود؟ انسان وقتی پوتین بزرگ و محکمی را پا میکند احساس قدرت میکند و روانشناسان امریکایی این موضوع را خوب فهمیده بودند که باید برای حفظ و تشدید روحیه سربازان از این ترفند استفاده کنند که نتیجه هم داد و سربازها بعد از پوشیدن ان پوتینها قدرت و همینطور اعتماد به نفس خود را دو چندان میپنداشتند.
وقتی ظاهرتان خوب باشد احساس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت. لباس‌ها و لوازم مناسب انتخاب کنید، زندگی و کارتان را جوری نظم و ترتیب بدهید که در خور شخصیت شما باشد و احساس بهتری نسبت به خودتان پیدا کنید.

  • موقعیت شناس خوبی باشید و برای هر موقعیت لباس و اکسسوری خاص آن موقعیت را انتخاب کنید.
  • به مخاطبتان توجه کنید. تا بتوانید بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشید.
  • در انتخاب استایل خود، سبک خود را داشته باشید.
  • بهترین رنگ را انتخاب کنید، محدودیت نداشته باشید و به تاثیر رنگ توجه داشته باشید.
  • در استایل خود به نقاط مثبت توجه داشته باشید و به دنبال کمرنگ کردن نقاط منفی باشید.

3.تقویت مهارت گفتگو

لازمه داشتن اعتماد بنفس، صحبت کردن در جمع و توانایی برقراری ارتباط است انسانی که صحبت نمیکند و گفتگو نمیکند نمیتواند در اجتماع اعتماد به نفس داشته باشد شاید او در دیگر مراحل زندگی پر اعتماد به نفس باشد ولی ستون اجتماع بر پایه گفتگو نهاده شده است و کسانی که میخواهند در اجتماع اعتماد به نفس بالایی داشته باشند باید مهارت گفتگوی خود را رشد و فزونی دهند.
از موضوعاتی که از صمیم قلب آنها را درک کرده اید، حرف بزنید.
طوری خودتان را تجسم کنید که گویی نفر سوم یا یکی از مخاطبان هستید، خودتان را ببینید که با آرامش و اعتماد به نفس هستید و آرام و مسلط در موضوع موردنظر صحبت می کنید.
قبل از خواب خودتان را تجسم کنید که صحبتتان را به بهترین نحو ارائه می دهید.
خودتان را در جمعی قرار دهید که در آنجا گفت و گو کنید.

4.مثبت اندیشی بهترین راه اعتماد به نفس

چطور اعتماد به نفس داشته باشم؟

کسانی که غمگین و بدبین هستند قطع به یقین بی اعتماد به نفس هم هستند زیرا اعتماد به نفس شدیدا وابسته به روحیه ماست و کسانی که غمگین هستند نمیتوانند پر روحیه باشند و یا اعتماد به نفس بالایی داشته باشند به همین منظور بدبینی و بدنگری هم باعث از بین بردن اعتماد به نفس میشود.

افرادی كه اعتماد‌به‌نفس ضعیفی دارند به طور مداوم، با خود افكار منفی را مرور می‌كنند. درحالی كه با جایگزینی مثبت‌نگری به جای افكار منفی می‌توان از اعتماد‌به نفس بیشتری برخوردار شد و موفقیت‌های بسیار بیشتری را در زندگی رقم زد.

همیشه لبخند بزنین، بخندید و با آدم‌های مثبت معاشرت داشته باشید.

جملات تاکیدی مثبت را هر روز با خود تکرار کنید.

یک دفترچه‌ی یادداشت داشته باشید و هدف‌ها و موفقیت‌های روزانه‌تان را در آن بنویسید.

شکرگزاری و رضایت بابت هر کار مثبتی که انجام می‌دهید را فراموش نکنید.

5.خودت را بشناس تا اعتماد به نفست رشد کند.

صائب تبریزی شاعر بزرگ میگوید: خودشناسی بحر را در قطره پیدا کردن است. منظور شاعر این است تو در این دنیا همانند قطره کوچک هستی ولی دریایی بزرگ در درون خودت داری که اگر خودت را بشناسی به ان دریا دسترسی پیدا خواهی کرد. کسانی که خود را نمیشناسند اعتماد به نفس پایینی دارند زیرا به توانای های خودشان دسترسی پیدا نکرده اند و لازمه دسترسی به این هنرهای وجودی مان، خودشناسی است

ارزیابی دقیق و صادقانه ای از خود و توانایی هایتان داشته باشید. اگر هنوز نقاط ضعفی در شما وجود دارد، برای بهبود آنها برنامه ریزی و راهی پیدا کنید تا اثرات منفی شان را به حداقل برسانید.

نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید و به دنبال رفع آنها باشید.

از کسانی که دائما به دنبال عیب دیگران میگردد دور باشید.

6.روزانه خود را در آیینه زیاد نگاه کنید.

یکی از دلایلی که انسانها اعتماد به نفس ندارند، از خود متنفر بودن است. این افراد خود را دوست ندارند و چهره خود را زیبا نمیدانند. این افراد باید هر روزه در آیینه به چهره خود نگاه کنند تا با صورت خود انس بگیرند که بعد از این انس گرفتن، آرام آرام خود را دوست میدارند و این خوددوست داشتن روی اعتماد به نفس آنها نیز تاثیر میگذارد پس واجب است هر روزه خود را در آیینه ببینید تا ذهن و ضمیر شما صورت خودتان را ارام ارام دوست بدارد. مطالعاتی که روی ” نظریه بازخورد چهره ای ” صورت گرفته است، بیان می کند که اگر احساس خاصی را با صورتتان نشان دهید، مغزتان تشویق می شود که آن حس را ثبت کرده وتشدید کند؛ بنابراین هر روز به آینه نگاه کنید و لبخند بزنید.

به این ترتیب حس می کنید شادتر هستید و در طولانی مدت اعتماد به نفس شما نیز افزایش می یابد.

این کار باعث می شود که نسبت به ظاهر خودتان نیز احساس بهتری پیدا کنید و آن چه که هستید را بپذیرید.

7.کارهای جدید را یاد بگیرید.

چطور اعتماد به نفس داشته باشم؟

اعتماد به نفس همانند ابزاریست که در وجود ماست این ابزار در ابتدا بسیار سست و ضعیف است و فقط تنها یک چیز میتواند این ابزار را قدرتمند کند و آن چیزی نیست جز استفاده از این ابزار. شما اگر وارد حرفه و کاری بشوید که آن را دوست دارید آرام آرام متوجه میشوید که درآن کار توانایی دارید و هنرهای مخفی شما خودنمایی میکنند در واقع آن ابزار مخفی قدرتش در آن حرفه و هنر به کار گرفته میشود و آنجاست که آن شخص خودش را باور کرده و اعتماد به نفسش بالا خواهد رفت پس لازمه این که ابزار اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم، انجام دادن کارهای مختلف است چون در آن موقعیت است که ابزار اعتماد به نفس ما، رشد و فزونی خواهند کرد.

وقت بیشتری را با افرادی که ماجراجو و غیر قابل پیش بینی هستند، صرف کنید. شما به زودی به این نتیجه می رسید که کاری غیرمنتظره ای انجام دهید و به این ترتیب نسبت به خودتان احساس بهتری خواهید داشت.

۸. نه گفتن ستون اعتماد به نفس است.

جملات بسیار زیبای نیکلای گوگول درباره نه گفتن واقعا زیباست با دقت بخوانید.

«نه» گفتن موهبت بزرگی است که جهانت را امن تر میکند و روانت را آسوده تر. همان قدر که «نه »گفتن را یاد میگیری گوش هایت را برای «نه» شنیدن آماده کن، بگذار دیگران هم این «نه» خاموش و بدنام را به زبان بیاورند، بگذار «نه» از بد نامی و بد یمنی در بیاید، «نه» در حقیقت موجود خوب و سربه زیری است ، اما اگر همین «نه» سر به زیر ،پشت «آری» های ساختگی مان پنهان شود، بزودی از ما موجودی نقاب دار و بیمار می سازد که؛ یک گردان عصبانی از «نه »های سرکوب شده روانش را اشغال کرده است. یاد بگیر «نه» بگویی و «نه» بشنوی، کاری سختی نیست، من توانستم.

زمانی که شما در موقعیت کاری و زندگی شخصی توانایی “نه” گفتن را داشته باشید، احتمال ابتلا به تنش و استرس، افسردگی و کاهش اعتماد بنفس کمتر خواهد شد.

به تعهدات خود پایبند باشید و گفتن جملات”نمیتوانم” و ” شک دارم” را تمرین کنید.

۹. مقایسه خود با دیگران ممنوع

چطور اعتماد به نفس داشته باشم؟

امروزه به یک نتیجه کلّی رسیده‌ام و آن این است: انسان‌هایی که ما امروزه می‌بینیم که بهترین خانه و زندگی را دارند حالا به‌جز عدّه‌ای که از راه‌های غیرقانونی و یا شانسی پولدار شده‌اند، مابقی زحمت کشیده‌اند و صبر کرده‌اند؛ و وقتی انسان این‌چنین دیدگاهی را راجع به انسان‌ها داشته باشد، خُب مسلماً دست از غبطه و حسرت خوردن بر‌می‌دارد و مشغول کار و تلاش خودش می‌شود چون می‌داند بهانه‌ای ندارد که ارائه دهد.

من از شما می‌خواهم بعد از اینکه این بخش را خواندید، وارد فضای مجازی بشوید و دربارۀ زندگی ایلان ماسک که امروزه دومین فرد پولدار جهان است تحقیق کنید، بعد از تحقیق متوجّه خواهید شد که این بشر چقدر زجر و سختی کشیده تا بتواند به این جایگاه برسد. شاید باورتان نشود، من وقتی زندگی‌نامۀ او را خواندم که البتّه کتابی مفصّل بود.

باید بدانید که همیشه یک نفر وجود دارد که از شما زیباتر، باهوش تر و ثروتمند تر باشد؛ درست همان طور که کسانی نیز وجود دارند که شما از آنها زیباتر، باهوش تر و ثروتمندتر هستید. تمامی این ها بی اهمیت است بلکه آنچه حائز اهمیت می باشد این است که شما رویاها و اهداف تان را دنبال کنید.

10. مرتبا ورزش کنید.

تمرینات بدنی سبب آزاد سازی اندورفین در بدن نیز می شوند و روحیه ی شما را مثبت و پر نشاط خواهند کرد. ورزش کردن علاوه بر تاثیرات شیمیایی در بدن موجب تاسب اندام و اشتن ظاهری زیبا میشود، که ظاهر آراسته را برای شما به ارمغان می آورد.

ورزش باعث ازاد شدن انرژی درونی ما میشود و این انرژی وقتی از طریق ورزش ازاد شود قطعا روی مغز ما اثر مثبت میگذارد و این اثرگذاری به صورت حال خوب که ریشه و ستون اعتماد به نفس است نمایش داده خواهد شد. اعتماد به نفس به انرژی وابسته است و کسی که سرحال و قبراق است قطعا پر اعتماد به نفس هم هست پس اگر میخواهید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید باید انرژی خود را بالا ببرید و شما از طریق ورزش میتوانید این کار را بکنید.

هر روز سی دقیقه پیاده روی داشته باشید.

هفته ای دو بار به مدت یک ساعت ورزش کنید.

۱۱. نظم داشته باشید و نکات مهم را از یاد نبرید.

چطور اعتماد به نفس داشته باشم؟

نظم ستون موفقیت است بدون هیچ شکی ولی این نظم فقط مرتب کردن اتاقتان نیست بلکه ارتباط با دیگران هم محتاج نظم است مثلا پاسخ دادن تلفن دوستان، عیادت حال و احوال آنها و غیره… سعی کنید حافظه خود را بهبود ببخشید مثلا اسم و اسامی دوست و آشنا را هرگز فراموش نکنید تا وقتی آنها را در جایی دیدید اسم کوچک آنها را صدا بزنید یادتان نرود انسانها خیلی خوشحال میشوند که نام کوچکشان را صدا کنید پس سعی کنید نام کوچک دیگران را فراموش نکنید.

زمانی که در کاری شکست میخورید، خود را سرزنش نکنید. اشتباهات خود را بپذیرید و به دنبال رفع آن باشید.

برای همه‌ی تجربیات‌ خود، چه خوب و چه بد، ارزش قائل شوید.

بیش از حد درگیر مشکلات و درگیری های روزمره نشوید، رها کردن را یادبگیرید تا اعتماد بنفس شما بازگردد.

روی مهارت‌هایی کار کنید که برای برنده شدن در چیزهایی که برایتان اهمیت دارد، به آنها نیاز دارید.

دست از مقایسه کردن خود با دیگران بدارید و به دنبال بهتر شدن خودتان نسبت به دیروزتان باشید.

یادگیری مهارت های جدید میتواند بخش پنهان ویژگیهای شما را نمایان کند، بنابراین از تجربه های جدید دوری نکنید.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *