به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

چطور ثروتمند شوم؟

چطور ثروتمند شوم؟

مورد اول پاسخ " چطور ثروتمند شوم؟ "

شما باید عشق و علاقه خود را پیدا کنید تا از طریق آن ثروتمند شوید.

محال ممکن است انسان بتواند موفقیتی را بدون عشق و علاقه به دست آورد. برای رسیدن به بهترین خودتان باید عاشق کارتان باشید کسانی که عاشق کارشان هستند موفقیتهای عظیمی را به دست می آورند که دیگران از آنها محرومند زیرا عشق در خودش هوش، تلاش، شجاعت، نوآوری و غیره… می آورد . که تمام اینها لازمه موفقیتهای عظیم است پس بهترین راه رسیدن به اهداف رسیدن به عشق و علاقه تان است.
حتما این مورد را از هر انسان واقعا موفق و هر انسان به ظاهر موفقی هم شنیده‌اید، اما واقعیت این است که موتور انگیزه‌ انسان فقط با این موضوع روشن می‌شود و ادامه‌ی مسیر با هل دادن ماشین خیلی آسان نیست و بهتر است موتور را روشن کنید. یکی از اصولی که انسان را از مغز استخوان به حرکت و تلاش وا می‌دارد این است که از مسیری که می‌روید لذت ببرید.

چطور ثروتمند شوم؟

وقتی عاشق کاری شدید دیگر کسی نمی‌تواند جلوی شما را بگیرد و به شما برسد.
خیلی بعید است که شما بتوانید در شغل یا کاری که دوست ندارید به درجات بالایی برسید. باور کنید اگر رویای خود را بیابید و بدانید که واقعا عاشق چه کاری هستید ناگهان شخص متفاوتی را در آینه خواهید دید، ناگهان ذهن شما حرف‌هایی می‌زند که فکر نمی‌کردید بلد باشید و دستان شما کارهایی انجام می‌دهد که تصور نمی‌کردید قابلیت انجام آنها را داشته باشید.
برای موفقیت باید تغییر کرد و عشق قدرتمند‌ترین موتور تغییر است.

پس اگر هنوز احساس می‌کنید عشق و رویای خود را پیدا نکرده‌اید، فرصت را از دست ندهید. شاید سال‌ها طول بکشد اما ارزشش را دارد که کاری انجام دهید که شب‌، هنگام خواب برای شروع فردا لحظه‌شماری کنید.

مورد دوم پاسخ " چطور ثروتمند شوم؟ "

سعی کنید بهترین خود را ارئه دهید اینطوری میتوانید به اهداف خود برسید.

اگر نتوانید بهترین خود را ارائه دهید نمیتوانید موفقیتهای آنچنانی نیز به دست آورید زیرا موفقیت در سطح بالا نیاز شدیدی به ارائه خدمات بالاتر دارد، در واقع کسانی به پولهای بیشتر دسترسی پیدا میکنند که نوآوری و خلاقیت ارائه میدهند پس باید برای خلاقیت نو و تازه خلاق باشید و بهترین خود را ارائه دهید.
بسیاری از ما که آرزوی پولدار شدن را داریم کارمند هستیم و برای شخص دیگری کار می‌کنیم. اگر احساس می‌کنید این کار به رسیدن شما به پول لطمه وارد می‌کند هزار بار اشتباه می‌کنید.
محل کارتان هر قدر هم که درآمد خوبی برای شما نداشته باشد، مهم‌ترین عرصه برای اثبات توانایی‌ها و ایجاد فرصت‌ها برای شما است. کارمند بودن می‌تواند بزرگ‌ترین سکوی پرتاب شما به سمت موفقیت باشد، اما نه هر کارمندی بودن. نکته این است که باید هم جای درست کار کنید و هم بهترین خودتان باشید. در هر شرکتی خصوصا شرکت‌های بزرگ و موفق فرصت‌های بیشماری برای شما وجود دارد که تنها با نشان دادن خودتان به عنوان یک فرد معتمد، توانا و مسئولیت‌پذیر می‌توانید به آنها دست پیدا کنید.

چطور ثروتمند شوم؟

نه دانشگاه و نه مطالعه از اینترنت، هیچکدام به اندازه‌ی کار کردن در یک شرکت موفق و تاثیرگذار بودن در آن شرکت نمی‌تواند شما را برای پرواز رشد دهد.

پس همین الان به مسیر شغلی خود فکر کنید، اگر در جایی کار می‌کنید که سازمان خوبی نیست و همه‌ی افراد، تنبل و غیرمتخصص هستند، هر چه سریع‌تر به فکر شرکتی جدید، موفق و بهره‌ور باشید که آنجا بتوانید توانایی خود را نشان داده و همیشه به عنوان کارمند، بهترینِ خودتان باشید.

مورد سوم پاسخ " چطور ثروتمند شوم؟ "

سعی کنید بهترین خودتان باشید نه بهترین دیگران. شما باید از دیروز خودتان بهتر باشید نه از شخصی دیگر.

همیشه سعی کنید از دیروز خود کمی بهتر باشید نه از دیگری، شما اگر بخواهید فقط از دیگران بهتر باشید استرس میگیرید و نمیتوانید مسیر خود را ادامه دهید ولی اگر سعی کنید از خودتان بهتر باشید قطعا موفق خواهید شد و این حس رقابت در شما با دیگری در شما تشدید نمیشود. نکته دیگر تخصص است متخصص بودن در یک رشته‌ی خاص، به معنای درآمد بالا و بهترین بودن در همان رشته، به معنای پولدار شدن است. تخصص پیدا کردن یا بهترین شدن به این معنا نیست که ظرف یک هفته ناگهان در یک رشته متخصص شوید، این موضوع همانند تفکر کایزن ژاپنی‌ها باید قدم به قدم و به طور مداوم انجام شود.
رابطه تخصص با پول مانند المپیک با مدال است، نفر اول تخصص، طلا می‌گیرد که بی‌نهایت ارزش بیشتری نسبت به مدال نقره و برنز نفرات بعدی دارد.

همیشه باید در حال یادگیری و رشد باشید، چون در غیر این صورت هم خود را به درستی نخواهید شناخت هم اینکه بسیاری از فرصت‌های موقت یادگیری را از دست خواهید داد که دوباره تکرار نخواهند شد.
حتی تصورش را هم نمی‌توانید بکنید که چه تخصص‌های ساده و کم‌درآمدی می‌توانند تبدیل به یک مشاغلی بسیار پردرآمد شوند، تنها اگر در آن کار بهترین شوید. حال این کار می‌تواند نظافت خانه باشد یا حسابداری یا کارمند فروشگاه یا هر شغلی که به ظاهر نمی‌تواند شما را میلیاردر کند، غافل از اینکه اگر به قله‌های این مشاغل نزدیک شوید زندگی شما دگرگون می‌شود.

چطور ثروتمند شوم؟

مورد آخر اینکه برای رسیدن به قله و تخصص پیدا‌کردن نیازمند یک مربی خوب هستید، شاید برای همه این راه‌حل درست نباشد، اما در اکثر مواقع داشتن یک مربی و یک الگوی در دسترس، می‌تواند چالش‌های بزرگی را برای شما آسان کند و باعث شود تصمیمات بسیار بهتری در زندگی بگیرید.

مورد چهارم پاسخ " چطور ثروتمند شوم؟ "

پول شدیدا نیاز به انرژی دارد مخصوصا اوایلش پس خوب توجه کنید انرژی خود را در چه زمینه‌ای به کار میبرید.

چطور ثروتمند شوم؟

رسیدن به هر چیزی توی دنیا نیاز به انرژی دارد و بدون انرژی محال ممکن است بتوان آن را ادامه داد و به ثمر نشاند متاسفانه خیلی ها به علت ناآگاهی انرژی خود را اشتباها و در جای دیگه به کار میبرند و فقط خود را خسته میکنند که این خستگی نهایتا آنها را بدون اینکه دستمزدشان را بدهد، از پای در می آورد. پس از همین اول شروع کار تمرکز خود را روی این موضوع بگذارید که به کدامین مسیر میروید و وقتی مسیر را پیدا کردید، با تمام انرژی به سمت آن بروید.
پولدار شدن مثل کاهش وزن است. بسیاری از ما در جستجوی خوراکی‌هایی هستیم که ما را لاغر کنند، از چای سبز لاغرکننده‌ی تقلبی گرفته تا هر چیزی که در تلگرام ببینیم. اما وزن کم کردن و پولدار شدن یک چیز مشترک دارند. آدم باید عرق بریزد تا آنها را به دست آورد.
نمی‌توانید وقتی دست‌تان توی جیب‌تان است از نردبان موفقیت بالا بروید.
آرنولد شوارتزنگر

شاید بگویید این نکته‌ای کلیشه‌ای است، اما حرف ما تنها این نیست که بدون تلاش به جایی نمی‌رسید، حرف اصلی ما این است که هوشمندانه‌تر زندگی کنید و کالری مصرفی خود را در جهت موفقیت صرف کنید، چون همانند زمان که محدود است،‌ در طول روز هم شما کالری محدودی دارید. مثلا به جای اینکه شب‌ها وقت بگذارید و برای قدم زدن به پارک بروید، هر روز صبح تا محل کار پیاده‌روی کنید.
این کار هم ذهن شما را صبح‌ها شاداب‌تر می‌کند، هم یافتن آدرس و جهت‌یابی ذهن شما را تقویت می‌کند و نکته‌ی دیگر اینکه دیدن آدم‌ها، چیزها و مسائل مختلف در طول مسیر، خلاقیت شما را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، شب هم لازم نیست دوباره نیم ساعت پیاده‌روی کنید و می‌توانید این زمان را به کار دیگری اختصاص دهید.
کافی است به ۲۴ ساعت خود نگاهی بیندازید و ببینید که انرژی خود را صرف چه کارهایی می‌کنید و اگر انرژی خاصی در جهت موفقیت صرف نمی‌کنید، همین حالا تصمیم بگیرید و کالری‌های خود را در جهت موفقیت قرار دهید.
شما با صبر کردن و خوردن و خوابیدن پولدار نخواهید شد، مگر آنکه شاهزاده‌ای عرب باشید یا پدرتان قبلا عرق ریخته باشد یا اینکه از راه خلاف بخواهید پول درآورید که دیگر نیازی به خواندن ادامه‌ی مقاله ندارید. برای پولدار شدن باید تصمیم بگیرید، باید روی کاغذ بنویسید و به دیوار بزنید، تصویر پس‌زمینه موبایل و کامپیوتر خود را هم باید در همین راستا عوض کنید.

چطور ثروتمند شوم؟

اگر به شما چالش جدیدی از سوی مدیرتان پیشنهاد شد، نترسید چون این بهترین فرصت برای حرکت رو به جلو است حتی اگر شکست بخورید در نهایت سود خواهید کرد.
بیشتر ما زمانی که یک تغییر در روند کار یا یک پروژه جدید مطرح می‌شود، عقب می‌ایستیم و صبر می‌کنیم دیگران این چالش جدید را پیش ببرند و اگر موفق شدند شما هم از آن‌ها درس بگیرید. دقیقا این همان کاری است که باعث می‌شود در اکثر اوقات عقب بمانید و کم کم از دایره افراد رو به رشد و موفق بیرون بیایید. نه تنها از چالش جدید نترسید بلکه به مدیر خود هم بگویید که به دنبال چالش هستید و هر پروژه جدیدی که پیش آمد دوست دارید که خود را بیازمایید.

مورد پنجم پاسخ " چطور ثروتمند شوم؟ "

زمان خیلی سریع حرکت میکند و متاسفانه بر هم نمیگردد پس از زمان خود را درست استفاده کنید

فردوسی کبیر زیبا میگوید: «جهان را به چشم جوانی نبین»
این شعر یعنی: جهان همیشه اینطور نمیمونه و تو همیشه جوان و سرحال نیستی. در آینده امکان دارد موقعیتهایی پیش بیاید که فقط با قدرت جوانی میتوانستی انها را انجام بدی پس قدر جوانی را بدان و در جوانی آن کارها را انجام بده که در دوران کهنسالی محتاج انها نباشی. مرتبا به زمان و جسم خود اهمیت دهید و ببینید چه کارهایی انجام میدهید تمام کارهایی که ما در طول روز انجام میدهیم برای اینده ما بد یا خوب هستند و اگر راه کجی را پیش بگیریم در اینده به ضرر ما تمام خواهند شد.

چطور ثروتمند شوم؟

یک دقیقه چه برای شما چه برای یک کارمند رستوران که با تمام وجود کار می‌کند و یاد می‌گیرد و چه برای کسی که در رشته‌ی مورد علاقه‌ی خود در دانشگاه تحصیل می‌کند، یکسان است. شما دقیقه‌های خود را در تلگرام و تفریحات دیگر صرف کردید، آن کارمند رستوران با سرمایه‌گذاری دقیقه‌هایش بعد از ۳ سال، رستوران کوچک خود را زد و آن دانشجو، دکترای رشته‌ی مورد علاقه‌اش را گرفت و پیشنهاد‌ها پشت سر هم به سویش سرازیر شد.
یک موبایل، هم می‌تواند نصف وقت آزاد شما را نابود کند و هم می‌تواند مربی شما برای یادگیری زبان یا یک تخصص باشد، تصمیم با خودتان است.
این دقایق به مانند سکه‌هایی هستند که می‌توانید در تفریحات سرمایه‌گذاری کنید یا در آینده.

مورد آخر پاسخ " چطور ثروتمند شوم؟ "

فرصتها از یک ماهی فرار و سُر هم سریعتر حرکت میکنند و بسیار لغزنده هستند.

هیچ چیزی همانند فرصت، لغزنده و فرار نیست. فرصت یک تلنگر کوچک به شما میزند و میرود و دیگر هم پیدایش نمیشود ولی وظیفه شما این میان گرفتن آن فرصت است نه نگاه کردن آن. شما اگر آن فرصت را فقط ببینید مطمئن باشید آن فرصت از نزد شما خواهد رفت و دیگر هم سراغ شما نمی آید پس شدیدا مراقب فرصتها باشید.شاید بگویید تیزبینی و تفکر سیستمی چه ارتباطی با هم و چه ارتباطی با اینکه چگونه پولدار شویم دارند. اول اینکه بگوییم تعریف ساده‌ی تفکر سیستمی این است که بتوانیم لایه‌های زیرین یک اتفاق را ببینیم و بتوانیم روابط علّی و معلولی‌ای را تشخیص دهیم که این اتفاق را به وجود آورده‌اند و این سیستم روابط علّی و معلولی به ما کمک‌ می‌کند فرصت‌ها را بناسیم و بتوانیم یک اتفاق را تکرار کنیم.

این موضوع نیازمند تیزبینی و توجه بالا نیز هست، چون بسیاری از اتفاقات کوچک و بزرگ و مهم را نخواهیم دید و بدون داشتن اطلاعات کافی نمی‌شود یک سیستم درست و منطقی از علت‌ها و معلول‌ها را ساخت. سرتان درد گرفت؟ مثلا فرض کنید به یک روستا سفر کرده‌اید و پیرمردی را دیده‌اید که نوعی خاص از کفش را می‌دوزد.
تیزبینی نمی‌گذارد اطلاعات را از دست دهید اما تفکر سیستمی به شما امکان تحلیل اطلاعات و ترسیم فرصت را می‌دهد، یک عقاب فقط با چشم شکار نمی‌کند، بلکه با تفکر سیستمی می‌فهمد در چه زمانی باید حمله کند.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *