به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

به وبسایت رسمی حسین دارنده خوش آمدید

اثرات انتقام و کینه در جسم و فرزندان- کلاس آقای حسین دارنده

اثرات انتقام و کینه در جسم و فرزندان- کلاس آقای حسین دارنده

همان‌طور که گفتم، ماندن پایدار در غم و اَندوه و همینطور کینه و نفرت، مادر و ریشه تمام مریضی‌ها و مشکلات شخص خود ما و فرزندان است. امکان ندارد انسانی که اندوه را به‌صورت بلندمدتی در زندگی‌اش تجربه می‌کند، زندگی پر از خوشبختی و همچنین جسمی سالم داشته باشد. خوب به جمله قبل نگاه کنید که چه گفتم؛ من گفتم ماندن در حالت غم و اندوه به مدت طولانی است که ویرانگر است؛ چون انسان‌ها با دچار شدن لحظه‌ای به غم و اندوه یا حتی چندروزه، هیچ‌وقت دچار درد و مریضی نخواهند شد بلکه این پایدار ماندن است که کار را خراب می‌کند.

متأسفانه چندی پیش بیماری در جهان شیوع پیدا کرد به اسم کووید 19 که بسیاری از مردمان جهان را به کام مرگ کشید. آیا تابه‌حال از خود پرسیده‌اید چرا در این بیماری کودکان کمتر مریض شدند؟ جواب واضح است؛ چون سیستم بدنی کودکان بسیار قدرتمند است. درست است که کودکان به‌صورت ژنتیکی از بنیه‌ای قوی و سیستم دفاعی مستحکمی برخوردارند؛ ولی شادی آن‌ها نیز در سلامتی جسم آن‌ها تأثیری شگرف دارد. درواقع این بیماری کووید 19، جان کسانی را بیشتر تهدید کرد که بدنی ضعیف و بیمار داشتند و چون سیستم دفاعی بدن در فرد بیمار بسیار ضعیف عمل می‌کند، آن‌ها را از پای درآورد.

اثرات انتقام و کینه در جسم و فرزندان- کلاس آقای حسین دارنده

وجه مشترکی که تمام افراد بیمار دارند، حس غم است حالا یا از طریقِ غم این افراد بیمار شدند یا به علت بیماری غمگین شدند، که این غم در کودکان یا افراد بسیار سلامت و تندرست به صفر می‌رسد. از طرفی کودکان کم‌حرف‌اند و حس بدی هم به انسان‌ها ندارند و نمی‌توانند حرف بزنند که خود این عامل قدرتمندی برای سلامتی تن و بدن آن‌هاست. درواقع همین که کودکان نمی‌توانند حرف بزنند، یک نوع مزیت و برتری است؛ چون آن‌ها با کلام خود حال درونی‌شان را خراب نمی‌کنند و اندوه و کینه و تنفر را به دل خود راه نمی‌دهند. آیا شما تابه‌حال کودکی را دیده‌اید که غمگین باشد؟ آیا کودکی را دیده‌اید که کینه بورزد؟ آیا کودکی را دیده‌اید که با کلامش غیبت بکند؟ آیا کودکی را دیده‌اید که آه و حسرت گذشته را بخورد؟

یکی از بهترین راه‌های به دست آوردن آرامش، کمتر حرف زدن است و این حرف نزدن‌های درونی در کودکان کاملاً به صفر و در بزرگ‌سالان گاهاً به هزار هم می‌رسد. اکثر غم و اندوه انسان، زمانی از راه می‌رسد که زبانش به جریان می‌اٌفتد و شروع می‌کند به حرف زدن، حرف زدن‌هایی که یکایک آن‌ها بر جسم و احساس او اثر می‌گذارند و آن زمان است که متوجه نمی‌شود که آب از کجا وارد کشتی زندگی‌اش شده است و از چه راهی در حال غرق کردن اوست. من معتقدم سکوت و آرامش، تنها دریایی است که اگر در آن غرق شویم، به بهترین ساحل‌ها خواهیم رسید.

اثرات انتقام و کینه در جسم و فرزندان- کلاس آقای حسین دارنده

تابه‌حال دقت کرده‌اید که چرا انسان‌هایی که در قبیله‌های دوراٌفتاده زندگی می‌کنند، دچار درد و مریضی و مشکلات درونی نمی‌شوند؟ به نظر شما آیا آن‌ها بنیه‌شان قوی است؟ بله به نظر من آن‌ها بنیه‌شان قوی است و علتش را هم الآن به شما می‌گویم. افرادی که در دوردست‌ها و در قبایل دوراٌفتاده زندگی می‌کنند، زبانی مثل زبان مدرن شهری را ندارند و تهی هستند از مثال‌ها و گفتگوهای درونی یا اگر هم زبان بلد باشند، بیشتر به‌صورت نشانه با یکدیگر گفتگو می‌کنند و همین نزدن حرف آن‌ها با یکدیگر، باعث به وجود نیامدن حس بد نسبت به یکدیگر یا پیشگیری از سوءتفاهم‌ها شده است.

اثرات انتقام و کینه در جسم و فرزندان- کلاس آقای حسین دارنده

درواقع آن‌ها با زبانی که ندارند، حال و احوال خود و دیگران را خدشه‌دار نمی‌کنند؛ یعنی حسد نمی‌ورزند، دروغ نمی‌گویند، کینه به دل نمی‌گیرند، خشم و عصبانیت ندارند و همیشه جسمشان نیز صحیح و سلامت باقی می‌ماند و از آنجایی که احساس خوب یا بدِ ما به فرزندانمان توسط ژن قابل انتقال است، آن فرزند متولدشده نیز در آن قبیله‌ها بنیه و بدنی قوی خواهند داشت و وقتی چندین نسل این اتفاق بیفتد، جسم آنها بسیار قدرتمند می‌شود. پس به همین منظور است که ما فکر می‌کنیم آن‌ها نژادی برتر هستند.

پیشنهاد میشود این فایل صوتی را هم که درباره بخشش است را گوش دهید. اینجا ضربه بزنید.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *